Striden är över och jag fick rätt!

Vilken härlig känsla!!! Kan bara inte sluta att le. Trodde faktiskt inte att jag skulle få rätt i mina stridigheter med Försäkringskassan. Men idag när jag tittade i postlådan låg där ett brev från Förvaltningsrätten. Nästan att jag rev upp brevet på stället men stillade min nyfikenhet och satte mig ute i en solstol. Var riktigt nervös när jag öppnade brevet och när jag sedan läst några rader så släppte allt. Tårar av glädje rann nerför kinderna och jag bara skrattade. Att man i det ögonblicket inser att man vill ringa till den man älskar mest i hela världen och berätta denna underbara nyhet gjorde mig alldeles varm. Att just jag är så lyckligt lottad att jag har en man att dela denna glädje med. (Jag har börjat kalla Anders för min man, lika bra att vänja sig =)
Att få rätt känns så skönt! Visst, det kommer att ge en del pengar men det är inte det som betyder mest. För jag ska berätta för er att Försäkringskassan fick mig att tvivla på mig själv. Jag ifrågasatte om jag verkligen hade ont, kunde jag inte jobba? Men svaret kom ju som sagt 5 veckor för tidigt. Det var då Thor valde att titta ut. OCH hade jag inte varit hemma och sängliggande hade han kommit betydligt tidigare. Så det känns så skönt att få det bekräftat.

Vill tacka alla som faktiskt har varit en del av allt detta elände som jag har fått stå ut med hela hösten -09. Det var så många av er som trodde mig och bad mig att inte ge upp. Det var stunder när jag ville be er att flyga och fara för allting var så himla jobbigt men JAG ÄR SÅ GLAD FÖR ATT NI STOD PÅ ER OCH FANNS DÄR FÖR MIG.

Ett extra stort tack till Helen Glennö (Anders moster) för att hon hjälpte mig så mycket med materialet som jag samlade in. Utan henne tror jag faktiskt inte det hade gått så bra som det gick. Helen vet nämligen vad som ska finnas med i en överklagan och hittade allt detta i mina intyg.

Tidningen (NLT) har redan varit här och ska skriva lite om mig. Känns skönt att kunna berätta för alla att jag fick rätt! Att jag stod på mig.

With love
Mia

Kommentarer
Postat av: proppan

kallar lars min man med haha...han e ju det. =)

2010-05-07 @ 22:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0