Med handen på hjärtat..... så hatar jag det.

I vanliga fall så brukar jag inte tycka att det är jobbigt med sjuka barn. Men nu är dom två och uppenbarligen har jag samma sjukdom som dom. Vi är med andra ord febriga, snoriga och hostiga. Barnen vill inte släppa mig och skulle jag råka ändra på mig i soffan så gråter dom hejvillt.
Det jag vill komma fram till är att jag skulle så gärna vilja att Anders kunde stanna hemma från jobbet. Men som egen företagare kan man inte det. Och jag hatar det!!!! Jag skulle faktiskt vilja att han hade ett vanligt jobb så att han kan vara hemma för vård av barn. Jag vet att jag är mammaledig och ska kunna ta hand om mina egna barn men som sagt, jag är sjuk!!! Jag orkar inte! Jag vill bara lägga mig ner och gråta.
Har varit uppe och lagt Loke nu. Han har fått alvedon så hoppas nu att han kan sova hela natten. Thor har också somnat till, han sover med 10 minuters mellanrum och lillpojken är så hes så man hör knappt när han gråter. Han är verkligen ynklig just nu.

Sen givetvis finns det ju mycket bra saker med macken också, som tex att vi kan se alla nyheter från Videotoppen. Om vi har slut på mjölk kan Anders bara ta med det hem från jobbet. Väldigt bekvämt.

Men ärligt talat.

Ibland känns det som om Macken går före allt....

With love
Mia

Kommentarer
Postat av: Anonym

tror inte Anders blir så glad över att läsa det här

2010-03-16 @ 20:04:30
Postat av: Ehrniz

Det klart att jag inte blir glad över att läsa att det känns som om macken går före allt.

Men jag förstår precis hur du känner.

Och jag håller med, det finns både för- och nackdelar med att vara egen företagare.

2010-03-17 @ 07:07:11
URL: http://ehrniz.blogspot.com/
Postat av: Linda

då ska du se korten på dig! as fina :D! visste inte om ja fick lägga ut dom ??

2010-03-17 @ 09:30:38
URL: http://spanis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0