Hur jag mår?

Mina närmaste vänner har frågat hur jag mår, om jag är deppig. Och jag kan ärligt säga att jag vet inte vad det är som gör att jag blir ledsen och vill vara ensam. Jag känner mig så frustrerad över något och detta tar jag mest ut på Loke som är inne i en treårs trots som gör att jag har absolut inget tålamod med honom. Jag vill att allt ska gå snabbt och jag glömmer av att han faktiskt inte är så stor. Jag skäller för minsta sak och jag skäms över mig själv som inte klarar av honom. Att jag är så elak mot honom. Men han lyssnar ju inte på mig och gör allt precis tvärtemot vad man säger till honom.

Nu när vädret varit så fint så har jag bara velat att vara ute och greja i trädgården och detta gör att jag har hoppat över träningen. Vilket uppenbarligen resulterar i att jag mår dåligt för att jag inte rör på mig. Första gången på 4 månader så har jag känt att jag inte vill träna och det gör mig så rädd. Jag vill inte tappa allt detta som jag har tränat så hårt för. 

Det kanske är bröllopsnerverna men jag tror inte det. Det kommer ju absolut inte bli annorlunda mellan mig och Anders bara för att vi heter samma efternamn och är gifta. Vi älskar ju varandra lika mycket nu som sen.

Möhippan kommer ju snart men jag litar såpass på Linda så jag tänker ta det lugnt och hoppas på att hon känner mig och inte gör något som jag inte kommer att vilja ställa upp på.

Det kan ha lite med ekonomin att göra. Allt kostar just nu och sparkontot tryter ju i och med bröllopet. Men detta visste vi ju, det är ju ingen chock att ett bröllop kostar och vi vill ju göra detta. Det är bara det att det är svårt att skiljas från pengarna. Vi har ju sparat länge men varför spara om man aldrig kan använda pengarna?
Man kan väl alltid skaffa nya?

Även fast jag nu skrivet upp allt detta så har jag fortfarande inte satt fingret exakt på vad det är som gör mig deppig. Jag har ju så mycket att se fram emot.

With love
Mia

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tror att det är stressen och paniken över allt med bröllop och familj, loke har trotsen thor växer och kräver mer uppmärksamhet och sömnen har ju inte varit den bästa sen thor kom , du ska se att så fort bröllop och trädgårds arrangemang är klara och ni bara kan sitta och njuta på altanen om kvällarna när loke och thor sover kommer allt att kännas mycket lättare............

2010-04-20 @ 15:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0