Lördag 23/8 - 08

Lokes första inskolningsvecka är slut och allt har gått över förväntan bra. Eller ja, så här kanske det alltid är, men för mig känns det iallfall väldigt tryggt att Loke tycker att det är kul att gå till dagis. Fröknarna är så himla goa så jag känner att Loke har det bra där. Han blir väl omhändertagen.

Gårdagen var speciell. Den började med att jag åkte hem till Linda direkt efter jobbet. Sov en och en halvtimme och sen upp och fick frukost som syster dukade fram. Sen bar det av till Vägverket och Lindas uppkörning. Medan hon körde passade jag på att titta in på Trestad center. Gick in på Europris och hittade mycket kul. Köpte koppar, med och utan öra, i färgerna brun, beige och svart. Tolv stycken fick det bli, 10 kronor st. Överkommligt pris =) Sen fick jag skynda mig tillbaka till Linda men när jag kom dit möttes jag av en besviken syster. Det känns verkligen så hemskt att inte kunna göra någonting, utan bara stå där och försöka trösta och säga att nästa gång går det bättre. Och det tror jag verkligen. Du kommer att klara det! Efter det skyndade jag mig hem och hoppade direkt (nästan) i bingen och sov en bra stund. Blev lite chokad när jag vaknade kvart i fem och insåg att vi skulle fika hemma hos Petter och Mi klockan fem. Så det var fort upp och iväg. Väl där så hade jag inte behövt stressa för de andra gästerna hade inte kommit. Viktoria, Mikael och Alice skulle också komma för att säga grattis till Elias. Vi satt och fikade en stund. Sju sorters kakor och tårta och hela baletten. När dom andra gav sig av fortsatte vi med PÖL kvällen (provning av öl), jag drack vin, kan ju inte dricka öl, det är ju inte gott!! Mi lagade lite varma mackor och sen var diskussionerna igång. Vi hade väldiga problem med att få Loke att sova uppe i spjälsängen så till slut gav vi upp och tog ner honom och la honom i vagnen och då tog det inte lång tid innan han somnade. Efter en stund flyttade pojkarna in i tv - rummet och började prata musik så jag och Mi satt kvar vid bordet och diskuterade allt mellan himmel och jord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0