Att vi alltid ska bråka?

Orkar egentligen inte ta upp detta ämne för jag är så trött på det men känner att jag måste skriva av mig lite.
Min bil är helig för mig. Jag är väldigt rädd om den. Den kostar pengar och jag måste verkligen ha den. Min syster däremot förstår mig inte alls. Hon tycker att jag är alldeles för mesig och rädd om den. Den är till för att användas menar hon. Visst det kan hon ju säga, men det är fortfarande jag som betalar för bilen när hon använder den. Skulle något hända med bilen när hon har den så är det fortfarande jag som får betala för den eftersom hon inte har några pengar. Att jag inte vill att min bil ska stå i Sylte över natten tycker jag inte alls är konstigt. Bilar har blivit förstörda där förut. Varför utmana ödet?
Som sagt, vi har tjafsat om detta alldeles för mycket och vi blir ovänner varje gång. Är så trött på det! Syrran vet precis vad som gäller men ändå gör hon helt tvärtom. Det är därför jag får tjöta och ta upp samma sak varje gång.
Samtidigt vill jag ju att hon ska få ha bilen. Får jätte dåligt samvete när vi blir så här ovänner. Linda kör bilen jätte bra så det är jag inte rädd för. Och det kan lika gärna hända något med bilen när jag och Anders kör den men det är en annan sak. Vi kan betala för den.
Sen så är det ju så mycket mer än bensin som kostar på en bil. Och eftersom Linda kör den också kommer vi ju upp i antal mil mycket fortare vilket resulterar i att vi får gör service oftare. Fick köpa nya sommardäck nu. Vi kom billigt undan med 600 kr per däck (har ju lite förmåner eftersom Anders ändå äger en mack). Det är skatt och försäkring och jag vet inte allt.
Bla bla bla jag kan älta detta till dö dagar. Känns fortfarande inte bra....

With love
Mia

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag sitter här och tänker och tänker, jag har lite samma dilemma. Bilen är min, men min sambo använder den mer än mig. Vi delar dock på försäkringskostnaden och han betalar lite då och då när vi behöver nya delar eller bensin.

Det är jättesvårt att säga hur ni ska lösa det, för jag förstår precis din frustration över att den andra kanske inte förstår hur man tänker och menar.

Man vill ju samtidigt inte säga nej om man ändå inte tänker använda bilen vid just det tillfället.

Jag hoppas för eran skull att ni kan lösa det =D

2010-05-01 @ 18:27:30
Postat av: Lina

har själv varti samma sits fast med en nära vän.. fick inget för deoch då hon ändå jobbade och fick lön och kunde betala mer än bensin så. nej de va ju min bil, jag fick stå för alla tråkiga kostnader trots att hon körde mest och betalade "bara" bensin.. hmm

de är svårt.. men tror ni klarar de galant ändå..=)

2010-05-06 @ 09:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0