Resan är påbörjad.

Jag tänker nu berätta något för er som jag verkligen skäms för. Egentligen förstår jag inte varför men jag gör det. Jag tänker skriva upp mina mått här på bloggen. Nu börjar min långa kamp mot kilona och genom att skriva mina mått så att alla kan se det känns det som om att jag sätter ännu mera  press på mig själv.
För två månader sen fick jag barn så jag skyller på det när det gäller mina mått, men som sagt, hoppas verkligen att ni kan vara med och peppa mig. Det behövs alltid!!
Here we go!!
Byst: 110 cm
Midja: 111 cm
Stuss: 120 cm
Arm: 37 cm
Lår: 64,5 cm
Vikt: 90 kg blankt!!!
Så här såg resultatet ut den 29/12-09, nästa gång jag ska väga och mäta mig blir den 30/1.
Träningen är iallafall påbörjad. Det är härligt att syrran bor här igen för nu kan vi träna ihop och hjälpa varandra. Vi har köpt Zumba, ett dans fitnessprogram som ska hjälpa oss att forma kroppen och bli av med några kilon. Jättekul men svårt, kan ju inte rulla höfterna på det sättet!!! Men svettig blir man och det är väl det som är huvudsaken.
Just nu har jag träningsvärk i magen efter träningspasset på gymmet i måndags. Gjorde sit ups på boll och det känns verkligen. Och eftersom jag har träningsvärk så kände jag även att 20 minuters passet av Zumba gav resultat i magen. Det är allt skönt med träningsvärk ibland =)
Att få in en varierad och bra kost på detta också är nog svårtast. Efter alla mina gånger hos VV borde jag ju veta hur man ska äta, och det gör jag väl i och för sig, men det är ändå svårt!!!
Men idag blev det iallafall Köttfärssås med spaghetti. I såsen hade jag majs och till detta hade jag rivna morötter. Mycket gott! Matlistan för hela veckan är gjord och även inhandlad. Så nu är det bara att köra på =)


With love
Mia

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tycker du är stark som redan så kort tid efter tar tag i träningen. Själv kom jag ju till gymmet ca.2,5 månad efter förlossningen, och det var enda gången förra året. Men precis som dig ska jag nu ta tag i det.

Jag hejar på dig!!

Kram Johanna

2010-01-06 @ 10:36:51
URL: http://nojja.blogg.se/
Postat av: maria

go girl. jag hejjer på dig.. ska väl egentligen göra samma jag.. men orken finns inte där just nu

2010-01-06 @ 16:48:47
URL: http://www,familjenrantzow.blogg.se/
Postat av: Marika

Jag skickar en massa peppning... klart du kommer fixa detta... Lätt för mig att säga som aldrig haft dom bekymmren då min vikt nu efter allt jobbigt jag har gått igenom ligger på ynka 43 kg... men men man ska ALDRIG jämföra sig med andra bara se till sig själv... Lycka till ♥



2010-01-06 @ 22:38:31
Postat av: proppan

Nu e du ju på rätt väg o det gäller bara att hålla sig på den så mycket man kan..ibland kör man av men kör fast gör du inte för det. Upp på vägen igen.



Ska stötta dig så bra jag kan genom att inte bjuda på massa fett o onödigt när vi fikar tex. Alltid nåt.



You go girl!

2010-01-07 @ 12:21:53
Postat av: Hanna

Modigt av dig att lägga upp måtten här! Man blir nog mer peppad att gå ner i vikt när man vet att andra också håller koll på en :) Träna inte för hårt bara, kroppen måste få en chans att återhämta sig efter graviditet och förlossning. Sedan skadar det ju aldrig att dra ner på fett och sötsaker.



Lycka till!

2010-01-08 @ 17:20:54
URL: http://hyunmee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0