Otursföljda?

Trodde verkligen att 2010 skulle vara vårt år, men ack så fel jag hade. Vi har verkligen otur med allt just nu.
Allt bara går sönder för oss och allt kostar givetvis att laga.
Vi kan börja med tvättmaskinen (gick i och för sig sönder 2009), sen så gick bägge bilarna sönder. ABS givaren i Kian och generatorn i BMW:n. Detta fick vi reda på efter felsökningar i bilarna som också givetvis kostar pengar, rättare sagt 400 kr per bil. Sen trodde vi att turen skulle vända i och med att BMW:n gick igenom besiktningen utan anmärkning. Fel igen!! Då går vårat PS3 sönder! Töntigt tänker ni, men för oss är det så mycket mer än ett tv-spel. Vi gör det mesta på detta spel, ser våra Blu-ray filmer, lyssnar på musik, surfar på nätet, spelar spel givetvis och sedan lite andra grejer som jag inte tänker berätta här.
Jag har haft problem med abonnemanget 3 ända sedan i september 09 och skulle nu fått min sista faktura denna månaden, men så gick det ju inte heller. Fick en helt vanlig faktura igår och bröt nästan ihop. Jag orkar inte med denna skiten längre. 3 står för allt det jobbiga som hände när jag var sängliggande med Thor, kan det inte bara vara över?? En sak är säker, jag tänker aldrig i helvete byta till 3 någon mera gång och jag tänker absolut inte rekommendera 3 till någon jag känner.  Blev nu lovad en slutfaktura i februari men vågar inte ta ut någon glädje i förskott, jag menar, jag skulle ju fått slutfakturan nu.
Det finns säkert mer som skitigt sig för oss men detta är det jag orkar tänka på just nu.

Jag vet att detta bara är materiella ting. Och jag är givetvis överlycklig att vi är friska och mår bra. Men när man sparar pengar till något som man vill över allt annat och bara ser pengarna rinna iväg på saker som måste lagas så känner jag att hjärtat dör lite varje gång. Jag vet ju nämligen att vi inte kan spara ihop till nya nu när jag går hemma och är mammaledig. Pengarna räcker liksom inte till.

SUCK!!

With love
Mia

Kommentarer
Postat av: proppan

Kuken d att allt krånglar...det förtar ju liksom glädjen lite.

Men kom hit på lördag så ska vi nog kunna mysa till det lite..antingen bara du o jag lr fler, vi får se.



kram

2010-01-20 @ 11:47:09
Postat av: Hanna

Har erat PS3 gått sönder?? Vad trist! Den har ju som sagt andra funktioner som är mer värda än själva tv-spelandet... hoppas att den gick att laga! Kram

2010-01-21 @ 12:59:04
URL: http://hyunmee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0