Frustrerad!

Usch! Jag behöver verkligen få klaga och gnälla lite.
Det är väl det man har bloggen till? Att få ventilera sig lite.
SO HERE WE GO!

Dom senaste dagarna har jag och Loke inte gått jämt. Han trotsar mig i allt han gör genom att totalt bara strunta i vad jag säger. Det har till och med gått så långt at jag önskat att jag fått komma bort ett tag. Att inte behöva vara mamma. Jag skäms så fruktansvärt för att jag överhuvudtaget kan känna så, men jag orkar helt enkelt inte. Jag älskar honom givetvis överallt annat men just nu finns verkligen inte orken. Förhoppningsvis har det att göra med att han inte varit på dagis på hela veckan. Det kan jag ju också spy lite galla över när jag ändå håller på. När vi kommer och ska lämna Loke i tisdags får vi höra att magsjukan kommit tillbaka så fröken rekommenderar oss att gå hem igen. Vilket vi också gör, vill ju inte riskera någonting. Men till saken hör ju att vi faktiskt betalar för att Loke ska få vara på dagis och framförallt äta på dagis. Det är pengar som vi inte får tillbaka även fast han inte är där. Och visst, han får ju vara kvar med risken för att få magsjuka. Men det är ju verkligen inte ett alternativ. Man har egentligen inget val än att ta med honom hem igen.
Sen när jag var som argast under dessa dagar så ringde jag till kommunen. Inte för att klaga på skottningen (vilket är under all kritik) utan för att be Hemtjäst bilarna som parkerar på gatan alldeles utanför oss att flytta på sig. Dom har Icas parkering precis utanför huset dom går in i. Ändå väljer dom att ställa sig på gatan. Och med den MEGA STORA snövallen som är där nu så går det inte att mötas på vägen. Men den som jag pratade med på kommunen (nämner inga namn)  förstod inte alls vad jag pratade om och i stort sett så tyckte hon inte att Hemtjänsten gjorde något fel. Sverige har ju nämligen inte dom resurserna som behövs för att få bort all snö. OK MISSUPPFATTA MIG BARA!!!! Det var inte alls det jag ville få fram av samtalet, jag vill bara att dom ska använda den parkeringen som finns så att dom slipper att blockera framfarten. Och just det, personen jag pratade med brukade ju åka förbi den gatan ibland och då var det inga bilar där. MEN BRA!!!! Tror hon att jag ljuger? Jag bor ju för sjuttsingen här! Jag ser fler bilar från hemtjänsten flera gånger om dagen. Jag blir så trött! Det är nästan så att jag hoppas att det kommer att hända något så att hon kan stå där med lång näsa sen.

Nu sa jag försöka andas lite.... och lugna ner mig.

With love
Mia

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det är riktigt dåligt att man får betala fullt ändå. Okej om dom är sjuka eller lediga av andra själ. Men inte om dagis rekomenderar eller på tex studiedagar och lov när det är stängt!!

2010-02-05 @ 15:00:11
URL: http://empeliel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0