Döm om min förvåning....

... när telefonen ringde idag och det visade sig vara Sveriges Radio.
Han hade läst om mig i Nlt för ett tag sedan och ville nu prata med mig angående detta med F-kassan och att det faktiskt är några som fått rätt till sjukpenning under graviditeten. Han frågade mycket om hur jag kände det och om jag hade hopp om att detta kanske kunde hjälpa mig. Och på den frågan är mitt svar: NEJ! Tror faktiskt inte att jag kommer att få ut en spänn! Pratade med dom F-kassan idag och dom har inte ens tagit tag i mitt fall ännu. Dom har så mycket överklagningar så dom hinner inte med. Grattis och tummen upp!!! Tänk om dom hade gjort rätt från början, då hade det inte behövt vara så här!!!

När jag blir intervjuad av SR och svarar på massor av frågor kommer vi in på känsliga saker.
Tänk om jag nu hade gått och jobbat så som F-kassan ville, då hade jag riskerat mitt barns hälsa. Varför vill F-kassan göra så? Jag kan inte förstå det. Hade jag inte vilat som jag blivit ordinerad och beordad av läkare så hade våran lille prins fötts ännu tidigare. Och DET står på mitt läkarintyg och ändå förstår F-kassan inte!!! Att födas för tidigt medför fortfarande stora risker även fast vi lever på 2000-talet.

Jag har nu varit utan inkomst sen den 4 augusti. F-kassan tog emot min överklagan den 18:e september.
När jag pratade med dom idag fick jag reda på att dom har 12 veckor på sig innan dom måste lämna ett beslut. 12 VECKOR!!! 3 MÅNADER!!!! Lagom till jul och allt. Det är helt enkelt för jävligt!!!
Som sagt, hoppas att ingen annan ska behöva få vara med om detta. Men jag har sagt det förut och jag säger det igen. Jag är ju absolut inte ensam om detta problem och det är det som är det värsta. Men om vi är fler som berättar våran historia så måste dom väl till lyssna till slut?


Denna bil stod på våran uppfart idag =)


Direkt efter att jag hade pratat med killen från Sveriges Radio så ringer telefonen igen. Då är det Kristian Hjort från Nlt som vill göra en uppföljning på artikeln han skrev om mig. Och jag sa likadant till honom som jag sa till Sveriges Radio. Att det är jätte skönt för dessa kvinnor som har fått sin upprättelse och jag hoppas ju verkligen att det kan få upp ögonen på handläggarna som jobbar på F-kassan. För ingen ska behöva bli behandlad som jag har blivit behandlad. Men som sagt, för min del är det nog för sent att få några pengar men jag hoppas att dom stackarna som hamnar i liknande situation efter mig kommer att få rätt.

With Love
Mia


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej!



Först vill jag ge er ett stort GRATTIS till Thor!! Sen så måste jag bara få säga att jag tycker fruktansvärt synd om dig/er! Man ska inte behöva bli behandlad på detta viset! Du är stark som klarar av detta och är värd en guldstjärna för modet å hoppet som finns kvar!! Jag hoppas verkligen att allt löser sig! Ett tips är att om en eller fler har blivit beviljade sjukpenning eller något liknade via rätten så har fler som ej blivit det via fkassan möjligheten att bli beviljade genom rätten! Tycker du ska kontakta tingsrätten å överklaga därigenom för snabbare beslut! Hoppas att myndigeheterna tar sig i kragen å tar sitt ansvar snarast!!



Mvh Carro

2009-11-05 @ 10:55:57
URL: http://ooocarolineooo
Postat av: proppan

gud va du får kämpa...denna tiden ska du ju bara kunna njuta...men hejja dig! =) puss o kram

2009-11-05 @ 10:58:20
Postat av: biig-mamma

Stå på dig gumman. Du är så himla stark mitt i allt elände. Hoppas du får med dig några likställda i samma frågor så att ni kan hjälpas åt. Så här får det inte gå till. kram

2009-11-05 @ 16:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0