Minnen

Ända sen jag var riktigt lite så har vi spenderat somrarna på Ulvön. En ö som ligger i Ljungskile. (Det gör vi inte längre.) Mormor och morfar har alltid hyrt stuga där och vi har alltid fått vara med. Dom flesta somrarna har det varit bra väder och det jag kommer ihåg mest är min morfars doft. Min morfar är nämligen soldyrkare så varje dag innan han gick ut smörjde han in sig med kokosolja. När han sedan kom in och duschade smörjde han alltid in sig med Nivea Bodylotion efteråt. (Man får ju absolut inte flaga). När jag nu fick en Nivea lotion när jag fyllde år så påminner den doften om morfar varje gång jag öppnar flaskan. Och det kommer det ju alltid att göra. Även den dagen han inte finns med oss längre.

Morfar Sven och Loke


Att en sån sak som rågbröd kan göra att jag tänker tillbaka på farmor och farfar och tiden när dom bodde i Töreboda och Dals Rostock. Farmor har alltid varit så himla händig och hon är jätte dukig på att laga mat så man längtade efter att få komma och hälsa på. Vilket vi inte gjorde särskilt ofta. När vi väl var där var det frukosten som var bäst. Olika sorters nybakadt bröd, hemmagjort smör och hemmagjord marmelad. Burkarna som marmeladen var i var av glas och på locket kunde man se vad som hörde till vad. Locket var liksom som en kupa och på jordgubbsmarmeladen var det en jordgubb och på apelsinmarmeladen var det en blomma med ett bi på. Att farfar alltid tog en stor skiva bröd som han delade på hälften och hade honung på medan han tog någonting annat på den andra skivan. Det är sådant som jag kommer ihåg.
Köpte hem apelsinmarmelad och rågbröd men känslan infann sig inte riktigt. Det var liksom inte samma sak.
Ibland vill man bara vara liten igen...

Farmor Ingrid och Farfar Knud

Kommentarer
Postat av: proppan

jag är ensam hemmai helgen...ni kanske vill komma hit o grilla eller spela spel eller se på film? (japp jag vill ha sällskap!) =)

2009-05-20 @ 17:11:16
URL: http://glamourproppis.blogg.se/
Postat av: Linda

taack :D! jag kan verkligen inte beskiva min känsla men det känns fortfarande som att ja övningskör haha! Vi ses i morgon stumpppiii du kan väl skicka sms när du åker :)? puss

2009-05-22 @ 02:58:29
URL: http://spanis.blogg.se/
Postat av: Linda

ja var kvar till åtta typ .. spöregnade som fan

2009-05-23 @ 11:29:56
URL: http://spanis.blogg.se/
Postat av: isabella

MIN QUIZ ÄR IGÅNG! Fråga vilka frågor du vill. Tack på förhand. Kram Isabella

2009-05-23 @ 11:44:34
URL: http://counterfaitmagic.blogg.se/
Postat av: emma

Idag har jag en minitävling på min blogg och priset är att bli länkad under ´länkar´ i en vecka. PS Tävlingen är bara över idag (lördag)



Ha det bra!

2009-05-23 @ 11:56:29
URL: http://askerkling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0