Lördag 2/5 - 09

Att stå inne på macken och jobba när solen strålar utanför är väl kanske inte min favoritplats just för tillfället. Men om jag nu ändå måste vara här så är jag ganska nöjd med att kunderna strömmar in som dom gör just nu. Tiden går betydligt fortare då. Känns också väldigt bra att veta att medan jag är här så kämpar Anders och Roger i trädgården hemma. Häcken och ett antal säckar skall köras till tippen. Så det kommer att bli rent och fint i trädgården igen. Behöver dock klippa gräset igen. DET VAR JU BARA EN VECKA SEN SIST!

Torsdagen blev verkligen en trevlig dag. Visst, det var en väldigt lugn valborg men allt var som det skulle. Vi grillade med goda vännerna Charlotta och Tobbe och deras vovvar.

 

Vår nya grill

Fredagen (alltså 1 maj) blev också riktigt härlig. Vi gick upp och åt frukost hyffsat tidigt och sen bar det iväg in till stan. Vi köpte mest saker till Loke. Det blev cykelhjälm och kläder och armpuffar och nackstöd. Allt med motiv av Cars förstås (förutom hjälmen, den fick bli svart). När vi skulle åka hem igen tog vi massor av små vägar tillbaka till Nossebro, där vi skulle fika i Geneviken, och det är verkligen så vackert ute nu. Allt är grönt och härligt. Jag nöjt i fulla drag även fast åkturen tog längre tid än vanligt. När vi kom till Geneviken (ett badställe) låg fortfarande alla bryggorna på land så vi riktade in på en av dom och slog oss ner och åt munkar och drack lite dricka. Loke förstod nog att vi skulle njuta av tiden där tillsammans för han satt med oss på filten hela tiden och tittade ut över det alldeles blå och glittriga vattnet. Underbart var det iallfall. Hoppas nu att det blir mer sådana här fina dagar.
På kvällen åkte vi till Vänersborg där vi träffade Sara och Olsson. Först blev det god middag på Koppargrillen. Jag vågar ju aldrig prova något annat än Fläskfilé Luger (tänk om det inte är gott!) men Sara tog Laxfilé som jag fick smaka på och WOW säger jag bara. Vilken smakexplotion! Jag tyckte verkligen att det var super! Så nästa gång tänker jag hoppa över deras välberömda bearnaisesås och ta lax. Det ni!

Sara & Olsson

Efter middagen gick vi mätta och belåtna på bio. Det var ju premier för Wolverine. Jag säger bara en sak, vilken film!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att du verkar lärt dig gilla lax =D

2009-05-02 @ 12:59:31
Postat av: proppan

JAG ÄLSKAR HUGH JACKMAN!!!!!

2009-05-02 @ 21:50:05
URL: http://glamourproppis.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vilken film som i... jättebra eller helkass? Jag antar att jag åker på att se denna filmen med Kim eftersom Olsson redan hade varit på den ;)

2009-05-02 @ 22:12:15
URL: http://hyunmee.se
Postat av: Linda

Hur kan du tycka att den filmen va bra ? såg den igår. den va skit seg och uttråkad.

Men hans bror... fan va lik han e rickard våran kusin :S

2009-05-03 @ 11:33:51
URL: http://spanis.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag får väl ge filmen en chans helt enkelt. Du har ju lärt dig att gilla lax och jag ska väl inte vara sämre än att jag lär mig gilla actionfilmer ;)

2009-05-03 @ 12:53:12
URL: http://hyunmee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0