Torsdagen är alldeles strax slut

Sitter och väntar på att vinna ännu en aktion på tradera. Hitills har det gått bra, har vunnit en potta (att ha i trädgården och ja, den är i nyskick) och en trälåda som jag ska ha lite kryddor och olja i. Tycker att det är tråkigt att två av mina bästa vänner inte gillar den nya stilen som jag ska föra in i mitt hem. Men men, det är ju jag som ska bo där ingen annan.
Har pratat med mamma idag och hon skulle hjälpa mig att hitta lite dukar att ha i köket.
Har också hittat ett  perfekt litet ställe att göra i ordning en liten vrå i trädgården. Så nu längtar jag tills på måndag då Anders är ledig och vi ska ta en tur till Blomsterlandet.

Linda kom hem idag. Hon hjälpte oss att passa Loke( vilket hon hade behövt för han sov fram till halv tre, hon också) och sen tvättade hon våra fönster. Det var välbehövligt och det blev väldigt bra. Tack så mycket!! Nu kan vi se ut igen =)
Efter det åkte vi och badade. Loke har inte badat sen han var riktigt liten och han tyckte att det var riktigt roligt. Han blev modigare och modigare i vattnet och till slut flöt han nästan på egen hand. Han är dock väldigt lik mamma och tyckte bäst om värmen i bubbelpoolen. Där stannade vi en bra stund.
Efter detta kände jag en himla längtan efter Anders. Vi har bara pratat med varandra helt kort innan jag ska till jobbet i två dagar nu så jag kände att jag behövde lite kärlek så vi åkte till macken. Det var bara det att jag hade lovat att träffa Sofia men det glömde jag helt bort. *Skäms* Jag kom på detta när jag var halvvägs till Nossebro och jag fick ett meddelande från henne. Som sagt, förlåt gumman!!! Jag ska gottgöra dig!!

Det var dock väldigt härligt att pussas lite grann.

Hoppas nu på att jag vinner den söta lilla tratten som jag har lagt bud på =)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ser fram emot bilder med alla dina fynd och vägen mot din nya stil :)



Tänk på att det inte spelar någon roll vad andra tycker och tänker om saker som du säger/gör. Huvudsaken är att Du trivs med ex den nya inredningen eftersom det är du som ska bo där och ingen annan. Även fast jag inte skulle komma på tanken att inreda mitt hem i stilen Shabby Chic så tycker jag att alla stilar blir väldigt snygga i rätt hem när den återspeglar personligheterna över de som bor där.



Lycka till :)

Kram J

2009-06-12 @ 09:59:42
URL: http://laprinzessa.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det är väl kul när man hittar en stil som man verkligen gillar istället för att blanda massor av stilar som de flesta gör... gillar också när det ser lite gammaldags och antikt ut men vill gärna ha mörkt och Afrika-inspirerat och mycket guld i stället för vitt (syns inte i våran lägenhet eftersom Kim inte tycker likadant). Jag tycker att du ska satsa på shabby chic! :)

2009-06-12 @ 13:46:59
URL: http://hyunmee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0