Tandläkaren 07:10

När jag gick hem från jobbet imorse var jag så himla törstig så jag bestämde mig för att köpa en flaska vatten i automaten. Tryckte in siffran 69, trodde jag. Jag tryckte uppenbarligen in siffran 63 och fick då en cola. Jag dricker aldrig cola, är jag sugen på det köper jag cola light. Men men strunt samma men det kändes inte så sunt att dricka cola en timme innan tandläkaren.

Har haft ont i munnen i ungefär två veckor så det var första gången som jag faktiskt kände att jag ville till tandläkaren. Sen så känns det så himla mycket bättre att ha friskvård hos folktandvården, man behöver inte oroa sig för hur dyrt det kommer att bli. Jag betalar mina 45 kronor i månaden. Himla bra!
Iallafall, har haft ont på höger sida väldigt långt in. Gör ont när jag biter ihop och när jag tuggar. Trodde kanske på hål men det visade sig vara betydligt besvärligare. Det är en visdomstand som ännu inte behagat att visa sig, men den ligger och trycker på den sista tanden. Det var det enda tandläkaren kunde tänka sig för annars såg det bra ut. Så då är det bara operation som gäller. Detta fick mig att börja känna efter hur ont jag egentligen har och om jag inte kan stå ut med smärtan lite till. Dels har jag gjort en sån operation när jag var yngre och det är inget jag vill göra om. Sen så är jag ju gravid, vilket betyder att allt bli så himla mycket omständigare. Men jag ska tillbaka till mr tandläkaren den 8 juli för att laga 2 hål som jag inte ens känt av. Har min smärta inte gått över så får vi ta ställning till det då.



Vann den söta tratten igår och idag vann jag en fin liten trälåda.
Turen är med mig, eller är det bara jag som betalar rätt pris?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0