O hemska natt!

Ungefär två timmars sömn har jag fått inatt. Det beror inte på någon annan (anders snarkade nästan ingenting =) utan det beror bara på mig själv. Vet inte vad som gick fel men det kan ju bli så ibland när man jobbar natt. Att man kommer in i fel dygnsrytm. Det kan kanske ha något att göra med att jag sov mellan nio och tre igår. Kom ju hem ganska så sent från tandläkaren och sov som en stock fram tills Anders satte nyckeln i dörren. Det är ju kanske inte för många timmar men det är nog lite sent. Ja ja, känner mig ganska så pigg nu ändå.
Jobbar på macken idag och kände att jag vill vara lite fin. Tog på mig ett av mina favvohlasband med matchande armband och örhängen. Det går i brunt och militärgrönt och det är ett av dom första halsbanden som Charlotta gjort (därför har detta halsband har en speciell plats i mitt hjärta och jag bär det med försiktighet). Det allra bästa med halsbandet är att det är många swarovskikristaller i det så det glittrar himla mycket. Det var på den tiden när man inte tänkte på hur mycket pärlor och kristaller kostade så det var det bara att smacka på. Tror jag köpte hela setet för 200 kronor. Ett mycket bra köp från min sida =)


Har blivit överbjuden på några av mina auktioner idag och känner kanske att jag inte kommer att göra så mycket åt det. Den ena är på två stycken urtjusiga turkosa ljusstakar som skulle göra sig så bra i mitt vardagsrumsfönster. Men saken är den att man kan inte börja köpa nya saker till alla rum på en gång. Tänkte att jag skulle koncentrera mig mest på trädgården nu faktiskt. Fast det känns som höst så vill jag ut och greja och plantera.
På tal om plantera, skulle behöva tips på en sak. Har ju nu urnor i trädgården som jag ska plantera i, den ena på 10 l och den andra på 12 l. Känns himla dyrt och tungt att fylla dessa med jord. Kan man ha något annat i botten och bara jord upptill? Fick tips om att ha tomburkar i men det känns som en konstig lösning. Någon som vet om det kan fungera?


Så här ser dom ut.
Kommer med all säkerhet att ångra mig. Gaahhh!

Kommentarer
Postat av: Jenn

du kunde inte ha sand i halva krukan? eller sten? tomburkar låter lite konstigt men kanske kan funka.

2009-06-13 @ 12:22:51
URL: http://thejenn.blogg.se/
Postat av: Marika

Hej!

Jag har leka kulor i botten på mina krukor, bra dränering oxå :)

Guud vilka fina ljusstakar, skulle passa fint här hemma med... Turkost e den färgen som många har i sina vita"shabby chic" hem.

Pelargoner, plättar i luften, murgröna, hjärtan på tråd, olivträd å myrten e bla några av dom växter som förekommer i "shabby" hemmen.

Lycka till med dina auktioner på Tradera.



/Marika

2009-06-14 @ 19:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0