En stor händelse

Detta kanske är lite äckligt att blogga om men för en mamma är det ett stort ögonblick när lillprinsen sätter sig på pottan och bajsar. =) Jag ni läste rätt. Jag är oerhört stolt och Loke skötte sig exemplariskt. Det var inga tårar eller motstånd utan han hittade till sin potta innan vi skulle duscha och sen var det bara att vänta. Han är så duktig han. =)

Båda mina pojkar klippte av sig håret idag och det gick också jätte bra.
Anders satt så stilla och fint hela tiden. ;)
 Även Loke tyckte det var skönt när håret försvann.
Han var helt uppslukad av filmen så han brydde sig inte ett skvatt om vad Bea gjorde i hans hår.

Kvällningen gick åt till att plocka jordgubbar. Anders grejade i trädgården och sedan när dom bestyren var klara och det började regna så ängnade vi oss åt att måla lite lister runt fönsterna. Men jag har nog gjort bort mig lite tror jag.  Har ju börjat måla fönsterna inne under altanen. Vilket är perfekt när det regnar som idag. Men jag har ju även målat där när solen varit framme, då skulle jag ju kanske valt ett fönster som inte är under tak. Tänk nu om det regnar hela sommaren, då kommer vi inte kunna måla resten av fönsterna. Ja ja men då har jag ju fina fönster på altanen iallafall. Som ni ser, bara positiv =)

Klarade av "Nattjakten" på P3 & P4s "Vaken" program.
Det var Alexander Lukas som var svaret och jag slängde mig på telefonen.
Men det var försent. Jag vann ingen sovmask, som jag verkligen skulle vilja ha. =(

Har tagit det väldigt lugnt med Tradera ett tag nu. Men hittade en zink hink häromdagen som jag vann. Den ska få stå bredvid min mjölkspann. Tror att det blir mycket fint.

Vill också graturlera till Hanna och Kim som fick en flicka i måndags!!!
Härligt för er!! Hoppas att vi får se det lilla  underverket snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0