Ännu en dag på macken

Men detta är inte vilken dag som helst. Detta är en helvetesdag eftersom jag inte fått sova så mycket inatt.
Bredvid mig i sängen har jag nämligen haft en sambo som tror att han är med i maraton över vem som kan snarka högst och längst och i andra rummet har jag haft en liten kille som inte kunnat sova.
När klockan var halv ett gav jag upp med Loke och la in honom vid mig i hans spjälsäng (den står där inför nästa bebis) men det gick inget vidare. Efter tio minuter började han slå på spjälorna med nappen så det var ingen ide att försöka få honom att sova där. Jag gick med andra ord in till honom igen och satte på en film. Jag var ju tvungen att få sova!!!
Men när klockan var halv tre kände jag en liten hand som klappade på mig och jag hörde en liten röst som sa Mamma. (Då var filmen slut) Så jag fick ta upp och vagga honom lite och lägga in honom i hans säng igen och efter det somnade han faktiskt. Men tro inte att jag har fått sova gått dom stunderna därimellan som jag inte blivit väckt. Jag har legat och bokstavligt talat sparkat på Anders som inte märker när man putter lite lätt på honom. Efter några öl förstår han inte att han måste ligga på sidan och han vaknar inte när man säger åt honom. Så ja, jag var hyffsat irriterad på honom i morse när jag gick upp. Hädanefter när han festar är det soffan som gäller för honom. SÅ DET SÅ!!!!
Macken är ju inte mitt enda jobb så det blir ju till att jag får sova sen när jag kommer hem, visst det skulle jag gjort ändå men kanske inte så länge som jag behöver göra nu.
En sån här natt resulterar iallafall i huvudvärk och allmän vresig attityd.
Ingen bra kombination på en havande kvinna.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj, det låter om min fredags natt. Eller i alla fall i närheten. Ett barn som inte ville sova mellan kl 1 och 3. Tålamodet testas ju en hel del, och en varm lägenhet gör ju liksom inte saken lättare. Hoppas att du fick sova bättre i natt =)

2009-07-05 @ 19:56:15
URL: http://nojja.blogg.se/
Postat av: Marika

Hej!



Din stackare, vet precis hur du känner dej... Att barnen inte kan sova KAN man ju stå ut med, men karlar som druckit öl å snarkar förtjänar INTE ett trevligt morgonbemötande efter en sådan HELVETES natt... hoppas du får sova bättre i natt.



Kram

2009-07-05 @ 22:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0