Varför?

Hur kommer det sig att man inte spelar kort längre?Vi har ju ofta spelkväll men då är det bara brädspel som gäller. Och det är inget fel med det för det är jätte roligt. Men kortspel är ju också kul och ganska så enkelt och man behöver inte ha massor av plats och allt det där. Har kortspel försvunnit mer och mer? När man gick i skolan var det ju det enda man gjorde. Man längtade till rasterna bara för att få spela Chicago eller Kotte och allt vad det nu hette.
Anledningen till att jag började tänka på detta är för att jag och en kille på jobbet började spela lite i natt på rasten. Och det var jätte kul och tiden gick jätte fort. Ett mycket bra tisfördriv med andra ord.

Jag är ganska så irriterad egentligen. Hade sett framför mig denna fredag och en härlig film på bio. Men det blir väl inte så. För den filmen som jag vill se visar dom inte varken i Trollhättan eller Vänersborg. Och det känns jätte avigt att åka till Lidköping. Fel håll helt enkelt. (Vet ju i och för sig inte om den går där heller) Det är ju "Bröllopsduellen" som jag vill se och den har Sverigepremiär den 16 januari. Typiskt att den inte kommer hit då!! Varför???

Kommentarer
Postat av: Johanna

Lugn i stormen, mkt irritation på bloggen nu...inte bra! Man kan ju ha en filmkväll istället med massor av POPCORN och vin slurp =D Fast det är klart att film alltid är bäst på bio =/

2009-01-15 @ 16:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0