Så mår man skit igen då...

Att det kan vända så fort. Till att må bra till att känna att ingenting kommer att gå vägen på bara några stackars ynka sekunder. Och allt på grund av en förbannad elräkning!!! Men när man öppnar kuvertet och ser den ohyggliga summan på 4189 kr så trodde jag att jag fick en smärre chock. Vi har haft det så himla kallt inne i huset. Det var speciellt härligt den dagen vi kom ner i vardagsrummet och mätaren stod på 16 grader. Det funkar ju inte när vi har en liten pojk som springer runt. Han måste för övrigt alltid ha strumpor på sig för att inte frysa. Så iallafall, det vi gjorde var att höja upp elementen till 5:an så nu har vi runt 20 grader på nedervåningen, vilket är helt okej. Men om vi får sådanna här räkningar behöver jag väl i och för sig inte oroa mig för hur kallt vi kommer att ha det i huset för vi kommer nog inte bli så långvariga här om det fortsätter på detta viset. Usch!!! Pengar tar verkligen knäcken på mig. Det kvittar hur mycket man än jobbar så känns det som att det aldrig räcker till. Det kvittar vad folk säger, pengar gör mig lycklig!!
På tal om elräkning igen. Vad står det egentligen på den? Det är ju grekiska för tusan. Vad betyder allt? Tex Justering elöverföring, jaha? Eller varför har vi först Förbrukning, och sen Justering av Förbrukning. Är det inte samma sak? Eller har dom kanske gjort fel? Tagit för mycket pengar av oss. Man kan ju alltid hoppas men så är väl inte fallet.
Ja ja Anders ska ta tag i det när han kommer hem. Ringa och fråga vad vi gör för fel. Hoppas att han kan få ett vettigt svar för detta klarar jag bara inte.


Gårdagen var absolut inte lika händelserik som måndagen men den var skön ändå. Hämtade Loke efter att ha sovit till halv tre. Handlade lite lätt och efter att ha lagt lillkillen satte jag mig en stund vid Mahjong. Efter att ha spelat en stund var jag tvungen att gå upp till Loke och väcka honom (vilket jag inte skulle ha gjort för han var super trött och blev jätte kinkig efter det) för det var dags för mat. Lite svårt att laga till något när man har ett barn på armen men det gick till slut och vi åt kyckling, ris och currysås. När maten var bortdukad och köket såg ut som det skulle igen var det dags för lite lek. Men Loke visade snart att han var trött och efter att jag lagt honom la jag mig till rätta i sängen med min bok, som jag läste ut. Efter det slumrade jag in lite innan det var dags att fara iväg till jobbet.

Hör och häpna! Jag har inte valt någon ny bok att läsa ännu.
 Vet inte varför men jag känner inte för det just nu,
även fast jag har ett antal nya och intressanta böcker som ligger i hyllan!
 Ska greja lite med mitt recept register innan jag tar mig en ny bok tror jag.

Kommentarer
Postat av: Linda

jag kan inte se den i helgen! jag ska till hunneberg och sen så ska jag träna på att han ska vara själv. och tvätta

2009-01-14 @ 08:05:46
URL: http://spanis.blogg.se/
Postat av: Hanna

Näääää! Sånt där är ju trist.. =/



Tänkte bara tacka för senast! Har inte jättebra koll på hur ni jobbar men skulle det gå att klämma in en PS3-kväll hos oss nån gång i v. 5?

2009-01-14 @ 08:49:23
URL: http://nozzrep.blogspot.com
Postat av: Johanna

Var det er första elräkning?

Första rökningen baseras väl på ett antagande tror jag av vad ni borde förbruka. Justeringen är väl sedan vad ni Faktiskt Har förbrukat... Så tror jag...men jag är ju inte vidare insatt i el jag heller =/

2009-01-14 @ 12:39:52
URL: http://laprinzessa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jaja, att jag inte tänkte på det!! asg ;p



Såg tapeterna på Bauhaus när jag var där igår...men det var i stort sett samma lilla utbud som de hade på Rusta, fast det var nog ännu billigare.



Hur blev dina smycken?

2009-01-15 @ 07:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0