Nu är det gjort.

Idag var det den första dagen på mitt nya liv.
Jag åt inget godis idag, och det är bra för att vara mig. Tog bara en portion av middagen och jag har ätit frukt till mellanmål. Och nu när jag kommit hem från jobbet har jag faktiskt druckit en kopp välling. Skönt att ha något varmt i magen när man ska lägga sig. Hoppas nu på att jag inte behöver vakna och vara hungrig. Eller ännu värre, vakna av Att vara hungrig.
Den här biten med att äta på natten är ju så svår. Ändå fick vi en kurs i det. Men jag anser att jobbar man behöver man energi, (på kursen sa dom nämligen att man inte skulle äta något på natten). Så jag ska äta soppa, frukt och yoghurt. Så om ni har lite recept på goda och lättlagade soppor tar jag gärna emot det.
Sen så ska jag göra tvärtom om denna gången mot vad jag brukar göra när jag ska hitta formen. Annars brukar jag köpa allt vad LIGHT innebär. Lätt creme fraiche, mini lätta, mini mjölk, yoghurt 0,5% fett. Jag allt det där och lite till!! Men det ska bli ändring på det. Nu ska jag laga mat på riktiga råvaror, äta mindre men oftare och röra på mig. Få se om det hjälper. Jag vill komma in i ett stadie där man kan äta allt utan att det gör något för man rör ändå på sig så pass mycket att ingenting fastnar. Att motion blir en del av vardagen och inte något som man tycker är jobbigt hela tiden. Utan roligt!! Men jag ska ta det lugnt och inte stressa fram något. För vad fan! Jag orkar inte hålla på att stressa och planera hela tiden. Jag kommer att gå in i väggen om mitt -09 kommer att vara likadant som mitt -08 och det får inte hända. Det ska jag se till.

Förresten!!
Bröllopsduellen
med Kate Hudson och Anne Hathaway har premiär snart.
 Om typ 10 dagar eller något.
 Någon som vill gå och se den med mig?

Tack Johanna för att du höll mig sällskap via sms ikväll.
Det gick lite lättare att jobba då ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det var så lite så, jag var ju ändå vaken :)

2009-01-06 @ 10:51:49
Postat av: biig mamma

Exakt, så låter min melodi också. Mindre mat och socker och mer roooooooooooolig motion, vart hittar man det? Kramisar mam

2009-01-06 @ 11:28:11
Postat av: proppan

ja går gärna me på den ifilmen. fick ett Biopresentkort i julklapp. Ja vill oxå kunna äta allt men det kommer inte att gå...mitt mål är inte att gå ner i vikt, den ligger stadigt hela tiden. Ja vil omforma kroppen. Emma fråga om vi skulle börja simma. Första tillfället blir på torsda om inget annat händer. Kram

2009-01-06 @ 17:13:29
URL: http://glamourproppis.blogg.se/
Postat av: proppan

kanske d beror lite på ;)

2009-01-06 @ 19:50:19
URL: http://glamourproppis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0