Det gäller att hänga med i svängarna.

Att jag ena dagen kan må toppen och andra dagen är allt botten, är något som jag inte kan förstå. Hur kan det gå upp och ner på detta sätt. Från att ha varit positiv och glad känner jag bara att jag tappat allt. Tror att jag är på väg in i en depression. Är det så här det känns det? Att jag känner så här är väl ingen nyhet direkt. Dom senaste dagarna har faktiskt varit tunga. Mycket tack vare SAAB, finns det ingen fabrik att städa så behövs ju inte vi. Men vill jag köra skurmaskin? Kan jag inget annat? Så vad ska man göra? Det är den stora frågan. Att plugga känns inte aktuellt, även fast jag kanske skulle kunna överväga det. Vi har inte råd med det. Och förresten tjänar jag mer på att gå arbetslös än om jag pluggar, vilket jag tycker är ytterst märkligt.
Men det är ju inte bara detta som känns tungt. Jag får en känsla av att vara ensam, övergiven. Vilket är mycket konstigt, för jag har kontakt med mer vänner nu än vad jag har haft på mycket länge. Sen så känner jag mig ful och att jag inte räcker till. Jag vill mera!! Jag vill vara bra på saker och ting. Jag vill ha snygga kläder som andra avundas mig och jag vill kunna saker som är speciellt. Vad kan jag? Ingenting som är värt att skriva ner och det är det som gör mig så ledsen och uppgiven.
Att jag är en (snart) 27 -årig mamma som har satt sig i en ekonomisk sits som gör att jag måste ha ett jobb med den lönen som jag har nu, det är en annan historia.

Att dra täcket över huvudet och inte komma fram på ett tag känns väldigt aktuellt just nu.

Kommentarer
Postat av: proppan

det känns som att vi är många som är nere i en formsvacka just nu. jag fick lite energi i dag o har sökt 4 jobb faktiskt. känner mig lite duktig. men nåt som du gör bra e ju o va mama t loke o så har du ju börjat träna jätteduktigt. det måste du ju känna e bra iaf. man får bara hoppas att det är en uppförsbacke på en kulle som man snart kommer ta sig över. Puss vännen.

2009-02-23 @ 15:06:16
URL: http://glamourproppis.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det är lätt att fastna i dåliga tankebanor... Livet är upp och ner helt enkelt. Jag lovar att det känns bättre snart! Tänk att du har lyckats med det största av allt, att vara mamma och du har en son som älskar dig över allt annat på jorden, det är inte alla som klarar av att komma dit där du är! :)

2009-02-24 @ 12:31:01
URL: http://hyunmee.se
Postat av: Johanna

När jag kommer i en jobbig situation brukar jag tänka att det är ju inte någon annan som kan lösa problemet åt mig, utan jag måste faktiskt komma över hindret på egen hand. Vi mattenördar brukar säga att livet är som en sinuskurva betytandes att efter en svacka kommer man snart upp på toppen igen...och så måste det ju vara för hur ska man kunna uppskatta det som är bra i livet om det aldrig är dåligt. Sen måste man våga chansa lite i livet också...jag brukar välja att göra saker som jag är rädd för eftersom jag vet att utmaningar är väldigt utvecklande och efteråt ger ett stärkt självförtroende när resultatet oftast blir bra. Vidare så skulle jag efterhand gräma mig något väldigt över att inte ha gjort en sak som jag funderat på att göra. Hellre ångra något det du gjort än det du aldrig gjorde! Människan är ju lite rädd av sig av naturen, så det som händer just nu på ditt jobb kanske bara är till hjälp för dig eftersom du själv slipper bestämma om du ska ta nästa steg eller inte. Min väg dit jag är idag har inte handlat om att jag från början vetat vad jag ville göra, utan att jag snarare valt bort sånt som jag inte ville göra. Från början finns tusen olika möjliga vägar - vid varje vägskäl måste du göra ett val till dess att vägskälen minskar o minskar och du bara har en väg kvar. Jag tror på att inte tänka på det stora målet, utan att lägga upp olika delmål för sig själv.



Sist men inte minst håller jag med bägge tidigare inlägg att du har lyckats uppfostra en jättefin son och har en jättefin familj. Dessutom har du (och bara du) lyckats börja träna vilket också är jättebra gjort :)

2009-02-24 @ 12:52:15
URL: http://laprinzessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0