Tisdag 30 /9 - 08

Imorgon gäller det!! Upp och pigg klockan halv ett för klockan ett ska vi vara på banken.'

Läser ju en bok nu som heter Cathys flykt. Har inte jätte långt kvar nu faktiskt. Tänkte berätta lite om den, inget som man inte får veta tidigt. Den handlar om Cathy som blir blixtförälskade i en mycket äldre man. Hon är 16 år, han närmar sig nog 40. Dom gifter sig och redan på bröllopsnatten ändras han. Han vill att hon ska klä sig som en skolflicka och ha söta hästsvansar och nalle och allt det där, när dom ska ha sex då förstås. Ni förstår nog vart vi kommer att komma. Hon blir gravid ganska så snart och dom får givetvis en flicka. Cathy har då upptäckt att mannen, Nico, gillar att ha sex med barn, eller väldigt unga tonåringar och hon blir givetvis livrädd över vad Nico kan göra med sin egna dotter. Så hon flyr. Mer tänker jag inte berätta. Men jag vill bara säga att denna boken gör mig illa berörd. Har ju aldrig accepterat sånt här men nu när man har ett eget barn, gör det så mycket ondare på något vis. Skulle någon göra något sådant mot Loke kan jag inte stå för mina handlingar. Jag skulle verkligen göra allt för vår lille och underbare son. Det som är jobbigt med boken är att hon beskriver barnens ansiktsuttryck så väl. Cathy hittar massa foton som Nico har tagit och jag kan verkligen se dessa stackars barn framför mig. Hon beskriver dom med förskräckt blick och ögon fyllda med tårar som sakta rinner ner för deras kinder. Måste verkligen läsa ut boken för jag orkar inte läsa sånt här mer. Denna boken är ju inte verklighetsbaserad på något sätt men pedofili existerar ju. Överallt!!! Dom borde spärras in på livstid hela högen, eller häng upp dom på torget och skär  av dom deras "heligaste", sen får allmänheten göra vad dom vill med dom. Det vore ett underbart straff. Det värsta är ju att barnens liv är förstörda för all framtid.

En annan fråga som jag undrar och vill ha svar på är: Kan man älska sitt andra barn lika mycket som det första?
Har man så mycket kärlek menar jag?
(Nu menar jag inte att jag är med barn men det kommer kanske en knatte i framtiden).
Loke är ju vårt allt.
 Kan man dela upp kärleken?

Räcker den till båda?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilket lustigt sammanträffande att du ställer en sådan fråga till dig själv, för jag har hört andra resonera samma sak. Gången jag pratar om var på en julfest med jobbet där en jobbarkompis och hennes man på lyran satt för sig själva och diskuterade om man kunde älska sina bägge barn lika mycket...och det kunde man! :) Så det är bara att börja producera ;)

2008-09-30 @ 09:54:26
URL: http://laprinzessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0