Vad ska man säga?

Min pappa är så underbar! Tänk vad mycket han har ställt upp för oss och hjälp oss med huset. Undrar hur mycket det skulle ha kostat utan hans hjälp.


Min styvpappa är nog den snällaste människan jag känner. Han erbjuder sig helt självmant att komma och ordna i min trädgård. Igår krattade han upp alla löven. Och det var inga små högar kan jag meddela.


Min mamma är så himla tapper. Efter att ha varit sjuk i så många år har hon ändå lyckats ta sig upp ur sitt svarta hål och nu är hon såpass pigg och glad att hon kan passa Loke. Vår ögonsten och även hennes förstås. Tänk att en liten människa kan göra så mycket. För det är Lokes förtjänst att mamma orkar. Det kommer jag alltid vara tacksam Loke för. Vi har fått tillbaka en mamma som vill och faktiskt försöker och tycker att det är riktigt roligt.
(En lunginflammation kommer inte göra att du kryper tillbaka igen. Alla kan bli sjuka. Tänk istället på vad mycket vi kan göra när du blir frisk. Oroa dig inte, då tar det längre tid)


Min syster, min bästa vän. Vi kan bråka och vara ovänner men innerst inne är hon mitt allt. Vad skulle jag ta mig till utan dig? Att du finns där för mig betyder så oändligt mycket.


Min Anders. Den jag älskar mest av allt i hela världen. Min trygghet. Utan honom är jag ingenting. Och han gav mig det finaste man kan önska sig. Ett barn. Min prins, min alldeles egna Loke.


Min mormor och morfar, Anita och Sven. Som jag verkligen hoppas kommer att finnas med i många många år till. Oj vad tomt det skulle vara utan dom. Orkar inte tänka på det nu.


Min svärmor och svärfar, Ingela och Christer. Som är där och ställer upp för oss när vi behöver det.


Nu undrar ni kanske varför jag skriver allt detta.
Jo, det är ett tack till alla er som jag har nämnt.
Utan er hade inte min dröm gått i uppfyllelse.
Jag hade absolut inte kunnat flytta imorgon om det inte vore för er.
All hjälp, stor som liten har varit betydelsefull.


Kommentarer
Postat av: proppan

jättefint skrivet =) det är härligt att ha en riktigt bra familj! =)

2008-11-06 @ 11:24:59
URL: http://glamourproppis.blogg.se/
Postat av: biig mamma

Tack snälla lilla gumman för de fina orden, det värmer mycket, mycket i det gamla modershjärtat. Tänk att en så ung person kan förmedla så mycket känslor och empati. Jag tror bestämt att lunginflammationen kom av sig lite. Känner nu med lite antibiotica i kroppen att jag orkar ta ett kliv ytterligare efter dina värmande ord. Ser fram emot att få komma till ditt nya hem och framförallt se att Du är mycket nöjd och glad för vad "pappsen" åstadkommit. Tänker på er imorgon och önskar lycka till. Pussa honom från mig!!!!

kramisar mam.

2008-11-06 @ 18:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0