Dyster dag

Ja igår så kom smällen. Den som vi väntat på länge men som man inte riktigt trott ska komma iallafall. Ungefär 40 personer på Premier kommer att varslas. Detta kommer dock inte vi på natten att märka av, ännu. Det är alltså så att SAAB tar tillbaka många jobb som dom har lagt ut på dagtiden. Mycket tråkigt, men sant.

Annars var gårdagen var rolig. Vaknade och tittade ut och såg att det var alldeles vitt ute och att det fortfarande snöade. Svor dock lite mer när jag insåg att jag skulle traska bort och hämta Loke i detta väder. Men det gick bra. Halv tre var vi hos frissan och Loke var den som fick hoppa upp i stolen först. Det gick jätte bra. Loke satt så snällt med sin banan i ena handen och med den andra hade han ett hårt grepp om ratten på den bilen som han satt i. Sen kom Anders och bytte med Loke. Han behövde bara en finslipning. Hans hår hade inte växt så mycket sen sist. När mina pojkar var klara och traskade iväg hemåt var det då min tur. Och jag behövde mer än att finslipas. Det såg ut som om jag hade en mössa på huvudet! Det var verkligen jätte tjockt och det var som sagt inte jätte längesen vi var och klippte oss. Så hårväxten är det inget fel på. Men men... det var behövligt med en klippning och nu känner jag mig fin igen.
Efter besöket hos frissan var det snabbt hemåt för att packa jobb väskan och åka till Vbg där Charlotta väntade med maten färdig. Det måste vara över två månader sen som jag och Charlotta träffades och pärlade sist och som alltid hade jag saknat det jätte mycket. Det konstiga är att jag inte märker att jag saknar det fören jag kommer och får greja med det igen. Hur som haver... så bestämde vi att måndagar är våra dagar.
Åt gravad lax igår. Tror att det var första gången och jag tyckte att det var gott. Charlotta hade gjort en smörgåstårta till Tobbes födelsedag och det hade blivit tårta över så jag fick smaka och den var smaksens.

Kommentarer
Postat av: proppan

jadu d vabåde d ena o d tredje...för pinsamt att förtälja =)

2008-11-25 @ 13:09:21
URL: http://glamourproppis.blogg.se/
Postat av: proppan

kolla in min blogg=)

2008-11-25 @ 20:53:14
URL: http://glamourproppis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0