Tisdag 25/3-08

Jag har haft en enda tanke under hela påsken. Man skulle ju ha firat jul istället!!! Så här mycket snö som vi har nu är ju nästan löjligt!  Våren  kändes ju nära och sen bara i ett svep så försvann den och nu får man börja om från början igen!
Blir helt vansinnig!


Min påsk var väldigt lugn och härlig. Har verkligen kopplat av tillsammans med mina älsklingar. Anders har varit ledig så vi har spenderat all vår dyrbara tid med varandra. Påskkalaset var lyckat och det blev mycket god mat . Våra planer för kvällen uteblev dock så vi stannade hemma och bara gottade oss istället. (vi spelade tv-spel). Påskdagen blev i stort sett likadan. Vi skulle åkt till Olsson och Sara men dom fick förhinder så vi stannade hemma och fortsatte spela tv-spel och såg en eller två filmer. Vi tog en promenad senare på eftermiddagen och jäklars vad kallt det var. Riktigt bitande! Vi gick förbi ett hus som jag är väldigt intresserad av. Ska nog gå på en visning av det på torsdag om Anders kan få ledigt. Har ju inte sett det inuti men av bilderna att döma så är det helt ok. Jag vet inte vad det är som får mig att vilja röra på mig hela tiden. Det är ju inget som jag gör med vilje. Har flyttat så många gånger! Först tillsammans med mamma och sen även ensam. Att jag har bott på ett och samma ställe i tre år nu är nog rekord! Har man ett hus så kan man inte flytta runt hej vilt och det är jag fullt medvetetn om men som sagt det är ju inget som jag vill göra. Det enda jag längtar efter är att hitta ett hus som vi kan börja leva i, hela familjen. Jag vill vara den där förortsmamman som lagar underbar mat och bakar och är ute i trädgården och fixar och grejar. Usch detta låter verkligen gammalmodigt men jag längtar. Kan tänka mig att betala lite för att få detta. Jag har bott i hus en gång när jag var mycket liten, kommer ju inte ihåg det så väl. Efter det har det bara varit lägenheter. Hade i och för sig en bostadsrätt i ett radhus med liten trädgård och det tyckte jag var himla mysigt. Men jag vill inte att Loke ska växa upp i en lägenhet. Jag vill att han ska kunna springa på tomten och leka i sin lekstuga (det fanns en på gården) Jag vill ha allt det där. Helylle idyllen!!

Loke är föresten 9 månader idag!! Det har gått så fort!


Lön imorgon!! Hurra!

Det är mycket som ska fixas imorgon. det första vi ska göra är att ringa och skälla på Telia. Vi har varit utan telefon sen i fredags, så jag hoppas verkligen att dom betalar för alla samtal som vi har varit tvungna att ringa från mobilerna.
Sen måste vi boka hotell i Stockholm innan det är för sent.
Senare under dagen kommer Sofia hem och hälsar på och det ska verkligen bli rolig. Det var så längesen vi träffades nu. Vi har längtat efter Hairspray sen vi såg den på bio så imorgon blir det dans och musik för hela slanten tillsammans med våfflor då förstås.



Kommentarer
Postat av: LInda

och ja vill se förtrollad!!!

2008-03-25 @ 18:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0