En historia

Anders berättade en sak för mig för mig för någon vecka sen och jag kan bara inte glömma det.
Det är en kund på Anders jobb, vi kan kolla honom Lars som berättade en historia om sin kompis, vi kan kalla honom Carl. Carl äger en orm som han har lös i lägenheten. Den är visst jätte mysig och tam. På nätterna sover den till och med i samma säng som Carl. En natt vaknade Carl av att ormen låg helt utsträckt och stel som en pinne bredvid honom. Carl reflekterade inte mer över detta utan sov vidare. Men ormens beteende fortsatte så till slut tog Carl med sig sin orm till veterinären. Ormen blev grundligt kollade och dom hittade inga fel. Men domen löd: Ha ormen instängd i terrariet!!! Det den håller på med om nätterna är att den mäter sig med dig sa veterinären. Så fort den är lika lång som dig så kommer den att anfalla. Antingen försöker att äta upp dig eller krama ihjäl dig.
Denna historia är sann och jag har mardrömmar om detta. Fy fasen så äckligt!!   Men är man så dum att man skaffar orm från början får man nog skylla sig själv.

Det har snöat hela natten och jag känner en barnslig längtan till julafton. Kan man bli för gammal för snö?
Ikväll ska vi se Loke gå i Luciatåget på förskolan och imorgon blir det lite mini jul. Hela tjocka släkten kommer hit. Det ska bli pepparkaksbak och glögg drickande. Kanske en del pyssel också. Ser verkligen fram emot det. Mormor säger att jag är så snäll och tänker på alla men om sanningen ska fram gör jag detta av egoistiska skäl. Jag vill ju känna julstämningen och för mig är det julstämning när vi alla kan träffas och umgås. Bara ha det mysigt.

dessa blommor gör också sitt till julstämningen


Förresten!!!
Har hittat en super go låt.
Den är säkerligen gammal vid detta laget.
Har inte så stor koll på när låtarna kommer men Lady Gagga´s Pokerface
 är ju bara bra.
Jag älskar musik med rytm, dunka dunk och härlig bas.
 Denna låten har allt detta.
 Den får mig att vilja festa hela natten lång och bara dansa, dansa och dansa

Kommentarer
Postat av: Hanna

Usch! Jag fick rysningar när jag läste det där om ormen. Man kan verkligen undra hur folk som skaffar orm tänker...

2008-12-12 @ 19:49:35
URL: http://nozzrep.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0