nu är jag Fru Ehrnbecker!

Jag är verkligen så nöjd. Min bröllopsdag var jätte bra redan från första stund jag öppnade ögonen. Sen tittade jag ut och kände att hoppet sjönk lite grann, det var dimma och regnet hängde i luften. Men vi deppade inte ihop för det utan valde att flytta vigseln till banken istället.

Jag började dagen med att bege mig till Linda som skulle fixa mig inför min stora dag. Tur att man har en syster som är så intresserad av make-up och hår OCH är så duktig på det. Jag fick rosévin som jag satt och smuttade på under dagen. Vi var klara i god tid och kunde bara slappa och prata och koppla av innan allt satte igång på allvar. Linda hade även fixat något gammalt, något nytt, något lånat, något blått (eller vilken ordning det nu ska sägas i). Som gammalt fick jag ett hårspänne, som blått och nytt fick jag ett strumpeband som hade en blå lite rosett på och som lånat fick jag ha lindas pärlörhänge och halsband.

När vi sedan åkte iväg mot banken hade jag massor av små fjärilar i magen. Och när vi kom fram steg Anders ur bilen och han var så himla stilig. Lille Loke dök också upp med sidbena i håret och finkläderna på. Så söt! Själva vigseln gick fort och när jag skulle läsa upp löftet så brast min röst och tårarna började rinna lite lätt. Jag var så himla rörd. Precis när vi både hade bytt ringar och kysst varandra och allting var klart så började klockorna att ringa. Är det ett gott tecken?
Korten tog vi ute på bankens balkong som var jätte fin med lite växtligheter. Och när vi väl står där tittar solen fram och ler mot oss. Så vi åkte faktiskt ner till Forshall och posade lite vid bron som vi hade bestämt från början.

Vi begav oss till Flo Bygdegård där resten av dagen och kvällen skulle fortsätta. Det mesta var redan förberett med hjälp av Linda och Helena som jobbat hårt hela dagen. Även våra toastmasters Petter och Mi var där så vi behövde inte göra någonting och det var jätte skönt.
Festen var verkligen så himla kul, den bästa jag varit med om. Det var sång och dans och lite lekar och allt var bra planerat. Petter höll ett välkomsttal som jag börjat gråta till och sedan gick Sara upp och sjöng "The power of love" och då brast det totalt. Jag till och med snörvlade högt. Och alla tittade givetvis men men jag bjuder på det. Det hände som sagt mycket kul under kvällen och jag kommer att lägga ut bilder som kommer att få beskriva det ytterligare.

Som sagt, tack till alla våra underbara vänner som gjorde vår dag så himla speciell. Det kommer vi att minnas så länge vi andas.

With love
Mia

Kommentarer
Postat av: maria

Det låter som en helt underbar dag,precis som det ska vara ! Va härligt!

många grattiskramar till er bägge ( eller till er hela familj!)

2010-05-16 @ 21:36:33
URL: http://familjenrantzow.blogg.se/
Postat av: Hanna

Grattis!!! Jag hörde att det hade varit en lyckad kväll. Kram

2010-05-17 @ 14:41:57
URL: http://hyunmee.se
Postat av: Sara

Vad roligt att du hade en bra dag och att vi lyckades förgylla den:-D!

2010-05-18 @ 16:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0