Bara herr & fru

I fredags så firade vi vår "smekmånad". Eller vi kan kalla det "smekdag" =)
Efter att Anders jobbat färdigt och barnen var på sina säkra ställen (mormor och morfar) så åkte vi till gbg där vi bokat hotell för natten. I vistelsen så hade vi valt till ett romantikpaket så när vi kom upp på vårt rum fanns där mousserande vin och stora pluffiga morgonrockar. Men det som hägrade mest var ju relaxavdelningen så vi svidade om och befann oss i bubbelpoolen ända fram till vår mat skulle serveras upp i restaurangen som låg på 12:e våningen. Lite väl högt enligt mig men det var ju fint, utsikten kunde väl varit finare i och för sig, energiverket låg precis bredvid =(
Jag är ju väldigt höjdrädd men det känns som att det har blivit bättre. Tycker att jag utsätter mig för höjder hela tiden så denna gången kändes det faktiskt inte så farligt.
Det var iallafall mycket god mat på restaurangen. Menyn var ju planerad för oss och vi åt sådant som vi i vanliga fall inte skulle välja så det var spännande. 3-rätters var det och det var en del konstiga namn men som sagt, alllt smakade bra.
Det var härligt att krypa ner under ett svalt täcke och bara få sluta ögonen och veta att man kunde sova så länge man ville till dagen efteråt.
När vi vaknade så var vi hungriga och jag riktigt längtade til hotellfrukosten. Det är ju nästan det bästa med att bo på hotell =)

Att vi fick lämna bort barnen och kunde ägna oss åt varandra var riktigt härligt. Men det räckte med en natt, dagen efter längtade vi båda efter barnen så tackade vi för oss och åkte hemåt.


Hotellrummet


Mousserande vin


Min fina man i poolen


Härligt uppvärmda efter poolbadet


I restaurangen


Jag njuter av väldigt gott vin


Förrätten bestod av lax med blomkålspannacota. Mycket gott!


Efterätten var chokladfondant. Aningen för mörk för min smak.

Det var kyckling till varmrätten men jag glömde ta kort på det, ooopss!

På hemvägen så stannade vi till i Ljungskile för att hitta ett ställe att äta på. Det gick dock inte så bra. Det var inget som föll oss i smaken så vi begav oss hemåt efter lite korttagning.


I bakgrunden kan vi se min älsklings ö, Ulvön. Där har ja spenderat många sommar.


Räksmörgås på Slusscafe´t i trollhättan fick det bli till lunch.

With love
Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0