Ugnstekt torsk och hemmagjord Remouladsås

Vi äter ALDRIG fisk här hemma. Vi gillar det inte helt enkelt. Tror vi iallafall!!
Men torsk är ju en fisk som alltid går ner och jag ska ju försöka ändra om kostvanorna lite och så jag hittade ett recept som verkade gott. Och det var det!!!



Jag la fiskfileérna i en smord form



Jag saltade och strödde över ströbröd.
In i ugnen i 15-20 minuter i 225 grader. Jag hade nog inne lite längre. Man kan inte vara nog för säker ;)

Under tiden som fisken blev klar i ugnen gjorde jag
Remouladsåsen.



2 dl gräddfil
1 msk majonäs
0,5 dl smörgåsgurka (som jag finhackade)
ca 25 g finhackad lök
Salt och peppar

Bara att blanda och låta stå kallt medan fisken blir klar.




Detta är resultatet och det blev en riktigt god middag.

Jag hade pressad potatis och riven morot till.


Rekommenderas!


With love

Mia

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fisk e tacksam mat när man försöker spara in på kalorierna :) Finns många goda rätter som ni har kvar att upptäcka, lyckostar :)

2010-01-13 @ 20:57:09
URL: http://laprinzessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0