Torsdag 7/1 -10

Är just nu på macken. Var tvungen att hämta Anders eftersom vår kära BMW kände att han inte orkade med längre. Batteriet är stendött och generator är kass. Ännu en kostnad som det inte finns pengar till. Varför händer allting oss just nu? Tycker att vi har skött oss bra men oturen tycker uppenberligen annorlunda eftersom han straffar oss på detta sättet.

Till något roligare.

Ätit något väldigt gott idag.
Stekte fläskfilé som jag saltade och pepprade. Stekte även champinjoner som jag kryddade med lite örtsalt. Jag la fläskfilén i en form och champinjonerna uppe på det. Sedan la jag på en burk med lätt creme fraiche "franska örter" och ställde alltsammans i ugnen en liten stund, kanske 5 minuter. Till detta gjorde jag hemmagjorda klyftpotatis och kokta gröna bönor. Jag sköljde ner det med Ramlösa Mango. Super gott och mycket lätt. Ett VV recept som jag ska göra flera gånger. Man kan ju variera massor, byta ut till kyckling eller ha annan smak på creme fraichen.

Kommentarer
Postat av: Linn

Det här lät ju förbaskat gott! Måste jag testa :) Passar även på att önska lycka till i viktkampen. KOmmer säkert gå lysande med den motivation det verkar som du har.

2010-01-08 @ 22:17:26
URL: http://fedtmule.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0