Mer recept

Testade något nytt igår igen. "Tacokryddad lasange" som jag varmt kan rekommendera.
Här skär jag upp grönsakerna.
Två lökar, en röd paprika, 250 g broccoli (använde även stammen som jag skalade lite lätt)
Skar även upp 500 g kyckling.

Sen stekte jag ihop allting. 5 minuter enligt receptet men man kan aldrig vara riktigt säker med kyckling så jag steker alltid längre än vad som rekommenderas.

Här har jag hällt i två påsar tacokrydd mix och en och en halv dl vatten. Detta fick koka ihop en stund.
Efter det la jag i en burk med lätt creme fraiche, en burk med philadelphiaost och 2 dl mjölk. Allting fick bara koka ihop.

Jag varvade först kycklingen, lasangeplattor, kyckling och plattorna och avslutade med det sista av kycklingen. Toppade allting med riven ost.

Efter 30 minuter i ugnen såg resultatet ut så här. Super gott!!

Tips!!
Och vill man inte göra lasagne av det så är det nog gott att bara ha ris eller pressad potatis till.

Olsson var här och smaskade lite på maten. Jag fick klart godkänt ;)


With love
Mia

Kommentarer
Postat av: maria

mm..det ser gott ut,får nog testa det någon gång :) alltid kul med nya recept

2010-01-10 @ 08:42:03
URL: http://familjenrantzow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0