"Avatar"

 

WOW! Vilken film vi såg igår! "Avatar" hade verkligen allt! Jag var väldigt skeptisk först till denna film, alla sa ju att den var så bra. Kritikerna har ju lovordat filmen och jag brukar ALDRIG tycka som dom. Så det var med blandade känslor som jag gick med på bion. Men jag var fast från första stund. Jag fascinerades av det mesta och jag tyckte att det hände något hela tiden. Miljön var verkligen helt underbar och det kändes faktiskt som om man var på plats. Det var verkligen en helt ny värld, tyvärr är jag ju höjdrädd så jag fick stora obehagskänslor när dom hoppar och springer i träden och på alla klippor. Och givetvis när dom flyger! Men det gjorde bara filmen ännu mera verklig.

Tänk vad fräckt om det faktiskt kunde gå att få sin egen "Avatar", jag hade inte varit sen att prova =)

Effekterna var ju häpnadsväckande, så himla snyggt. Men storyn var ju inget över det vanliga. Den har man sett förut. Egentligen är det ju en ren och skär kärlekshistoria. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, det går inte göra en bra film utan kärlek!
Denna filmen lockar alla. Det finns högklassig action, ren kärlek och en hel del sci-fi. Givetvis finns det ju en ärkeskurk och en snygg hjälte. Men det gillar vi =)
Jag sätter en 5:a av 5 möjliga i betyg. Tyvärr kom det inga tårar men det var nära (var nog biomiljön som inte tillät mig det) annars brukar framkallning av tårar vara det som avgör hur jag sätter mina betyg. Ju mer tårar desto högre betyg =)

Neytiri

 

Jag var ju givetvis inte ensam på bion. Anders, Olsson och Linda var också med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0