Då var det bestämt.

Den 15:e maj blir jag en Ehrnbecker. Som jag har längtat!!!

Planeringarna är nu i full gång så jag tänkte låta er få följa med på min lilla resa.

Det blir absolut inget stort bröllop och vi tänker gifta oss borgerligt först och sedan låta gästerna vara med på festen efteråt.
Alla inbjudningar är skickade så nu är det bara att vänta och se. 68 st inbjudningar har delats ut men däribland är det en hel del barn så vi får se hur många vi blir.
Vår barnpassning är fixad iallafall så det är en punkt vi kan stryka från listan (en av alla).

Min syster är den som kommer att fixa det mesta på mitt bröllop. Hon är guld värd och jag älskar henne så mycket för att hon gör detta för mig. Jag hoppas hon förstår att jag kommer att finnas där för henne den dagen hon vill ha hjälp.
Min ganska så nyfunna vän Marika (fast det känns som vi känt varandra länge nu) har erbjudit sig att hjälpa till och hon har kommit med massa bra ideér. Och jag vet att syrran uppskattar Marikas hjälp till tusen.
Anders syster Louise har även hon erbjudit sig att hjälpa till. Och det är vi jätte tacksamma för.

Vi har delat ut lite uppgifter till våra nära och kära.
  • Petter och Mi ska tex vara "toastmasters". Eller ja, dom ska stå för underhållningen och ta emot lite tal (om det kommer några vill säga).
  • Louise och hennes Christian ska servera välkomstdrinken.
  • Personal har ordnats till både mat och serveringen och baren och städningen.
  • "Fotografer" har fixats, vill ju föreviga dagen.
Så nu är ni någorlunda uppdaterade på vad som sker.

With love
Mia

Kommentarer
Postat av: maria

åh va kul :) grattis.spännande!

2010-02-19 @ 21:20:36
URL: http://familjenrantzow.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej! Ett fint minne man kan göra är att ta kort på alla gäster/par eller familjer ihop och sen låta de skriva i en "gästbok" och senare sätta in korten på dem bredvid hälsningen (typ ett uppslag var) detta gjorde min kusin och alla gick in för att göra det fint!

2010-03-05 @ 16:51:49
URL: http://thengis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0