"Män som hatar kvinnor"


Nu har vi äntligen fått sett den omtalade filmen och jag måste säga att jag är överraskad. Den var ju så betydligt mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Denna filmen och boken har ju blivit så himla uppskrivna och den har fått så mycket bra reklam och då drar jag öronen åt mig. Då väntar jag hellre med att se den filmen eller läsa den boken. Ja jag vet att jag är knepig men det är mitt sätt att inte följa i alla andras fotspår =) Så för min del var det absolut inte bråttom med att se denna rulle. Men jag erkänner att jag hade fel. Jag ger denna film en 4:a i betyg. För den hade det mesta som en bra film ska ha. Spänning och romantik, mer kan man väl inte begära ;)


Däremot kommer jag inte att läsa boken. Det känns ju liksom inte som om det är någon mening med det nu när man vet vem mördaren är.
Måste bara säga att jag drar paralleller till både Beck och Wallander filmerna. Men dom är ju bra så det är ju inget fel i det.

En sak till bara... Vi såg denna film i Blu-ray och det var inte smickrande för Nyqvists ärriga ansikte.
Jösses vilken krater han är!!!



Kommentarer
Postat av: Anonym

ska vi gå på "Flickan som lekte med elden" den 18/9

2009-09-05 @ 00:01:44
Postat av: Maria

Den filmen ska vi titta på idag, så fort Axel går med på att byta film.....( kan bli lite svårt)



Ja , Olle, verkar vara en hyvens kille, han har humor osv, seriös.. Hoppas bara på att huset blir vårat!

2009-09-05 @ 10:18:34
URL: http://zigmagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0