Lördag 9/5 - 09

Vi gick upp tidigt för att lämna Loke hos mormor och Roger och sedan for vi iväg till Nossebro där vi skulle hämta två stycken sektioner till staketet som inte fanns hemma i torsdags när Anders hämtade resten. Det blev ju givetvis så att vi stannade till på macken när vi ändå var i bygden. OCH... man kommer aldrig därifrån när man har tänkt. Och det förstår jag,händer det något så går man ju givetvis in och hjälper till i den mån man kan men men...
Väl hemma igen så var det bara att hugga in i alla stolpar och sektioner. Här ska byggas!! Jag gjorde ju inte allt för mycket på staketet om man säger så, kom bara med smarta lösningar och så ibland. Jag ägnade större delen av dagen till att klippa gräsmattan och duka upp fika till mina byggnadsarbetare(Anders och pappa)
Sen rätt som det är hör jag bara hur någon säger glatt HEJ HEJ. Och där står Helen!! Min underbare kompis som jag träffar så sällan. Tycker verkligen att det var så kul att hon tog tid på sig att komma och säga hej nu när hon var hemma och hälsade på. Det uppskattas och gjorde mig väldigt glad.
Vi hann absolut inte klart med staketet. Men vi gjorde den knepiga och mycket nödvändiga delen. Men på måndag blir det fortsättning. Då kommer far hem igen och det ska forsättas att slås i stolpar och skruvas.
Måste säga att det blir himla bra med staketet. Tänkte egentligen bara på att vi behöver staket för Lokes skull men hela huset blev liksom mer hemtrevligt på något vis. Har nog aldrig tänkt så förut när jag sett andras staket.
Här är dom igång


En mycket koncentrerad Anders

Jobb, jobb

Resultatet

På måndag får vi även besök av Benke. Han ska räkna på vad det skulle kosta för oss att sätta in bergvärme. Ska bli mycket intressant. Så nästa vecka får gärna komma lite fortare =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0