Bagatell, jovisst!!

Jag blir upprörd så nu måste jag skriva av mig lite.
Har fått massor av kommentarer till min senaste anteckning på FB, vilket givetvis är jätte kul.
Men nu börjar jag bli smått irriterad.
Jag kan inte förstå varför ni tycker att "Ugglan" är så bra. Visst, hon är Sveriges svar på Janis Joplin. So What!!!
Vad spelar det för roll i ESC, har vi större chanser då eller vad? Vad har Janis Joplin gjort som är så stort?
Kalla mig gärna okunnig men jag kan inte komma på någonting.
Det är precis som att säga att vi skickar Brolle till ESC, han är ju Sveriges svar på Elvis Presley. Då vinner vi säkert!!

Sen så måste ju "Ugglan" vetat om ganska länge att hon skulle upp och sjunga i Andra chansen lördagen den 7 mars. Då kunde hon väl iallafall ha tvättat håret!! Att ställa sig på scenen med stripigt hår som det ser ut som om någon masserat in ett smörpaket i är väl inte det fräschaste man kan titta på. Nej jag kan inte med människan!!

Eftersom det är så många av mina vänner som tycker att "Ugglan" är bra så stannar jag nog hemma på lördag och ser finalen i lugn och ro. Vill ju inte vara med när dom kommer att bli besvikna över att "Ugglan" inte vinner. ;)

Om någon egentligen bryr sig om vad jag skriver här så tycker jag att många låtar är bra denna finalen. Men det finns en som uttrycker sig lite mer än dom andra och det är faktiskt Marlena med sin opera. Den är speciell och jag tror att det är något vi kan vinna med i Moskva.

Om nu "Ugglan" mot all förmodan vinner så kan jag lova att jag ska titta på ESC och skratta åt när Sverige gör bort sig. Men Melodifestivalen 2010 har tappat en tittare iallafall. Det svär jag på!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Bra skrivet! Jag håller med dig fullständigt ang. Ugglan, visst är det bra att fler musikstilar än en finns representerade men Janis Joplin har absolut ingenting med schlager att göra, och de som gillar henne men bojkottar de andra bidragen kan ju välja att titta på ett annat program i stället för att klanka ner på de bidrag som låter som det SKA LÅTA I MELODIFESTIVALEN! :D

2009-03-10 @ 10:24:28
URL: http://hyunmee.se
Postat av: Anonym

håller med om att Marlena också va riktigt bra... och se på uggla ja det är störande men hon ÄR bra;) och det är väl rätt så många bidrag som inte e så Schlageraktiga.. det är inte många fyra bugg och en cocacola med längre...

2009-03-11 @ 19:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0