"Den andra systern Boleyn"

Såg filmen " Den andra systern Boleyn" för ett tag sedan. Det är ett kostymdrama som handlar om kung Henrik den VIII. Nathalie Portman, Scarlett Johanson och Eric Bana har huvudrollerna.
Ganska så lång film och det händer väl inte jätte mycket men ändå nu i efterhand är det något som har fastnat hos mig. Den fick en 3:a i betyg av mig, alltså Helt OK, men nu känner jag att den satt sig djupare än jag trodde.


Så jag började att läsa boken.
Håller på med den nu och jag vill inte lägga ifrån mig den. Den är inte dirket spännande men den har något som gör att jag vill fortsätta att läsa. Däremot är det ju STOR skillnad mot filmen. Tycker inte ens att karaktärerna stämmer överens med det jag såg i filmen. Men det gör inget har jag kommit på nu i efterhand. När man kan se ansiktena framför sig är det så mycket lättare att förstå hela innehållet på något sätt.
Gillar ju historiska böcker och även om inte allt stämmer så finns det en del sanningar i denna boken som gör att man uppriktigt sagt häpnar.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Oj, har du också 35 i skor? Kul i så fall, då borde vi kunna låna skor av varann, mitt problem är ju att fötterna är för korta så alla skor glappar där bak. Men nu kanske jag förhoppningsvis kan ha 36 i fortsättningen!

2009-07-03 @ 16:34:35
URL: http://hyunmee.se
Postat av: Johanna

Har 27 augusti som BF, inte så långt kvar, men ska bli skönt med lite ledighet =) Hoppas att allt annat såg bra ut på UL och att du mår bra.

Kram

2009-07-03 @ 21:16:58
URL: http://nojja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0