EN PERFEKT HELG!

Ja det har jag verkligen haft.
Började i fredags med att jag fick sova till klockan nio. Loke kom med andra ord inte in och väckte mig =) han sov också.
Sen så traskade vi hem till Marika och hennes Albin (Balin som Loke säger =) Där blev jag helt överförtjust i hennes hus!!! Åhh vill också ha! Vi fick fika, sallad, salladslök och rabarber som Marika odlar i trädgården. Härligt att bara kunna gå ut och plocka det man behöver till matlagningen. Sen så begav vi oss hemåt igen.




Man kan säga att Loke fick smak för majskrokarna.

Frammåt ett tiden var det dags för Bärplockardags och vi koncentrerade oss på körsbären. Mamma och Roger, min morbror Hans och Marie och deras barn kom också. Syrran tittade förbi ett kort tag, men hon var inte till stor hjälp =P
Vi kapade faktiskt ena grenen i trädet för det såg ruttet ut och det blev det mycket lättare att plocka också =)




Loke hade det kul med mina kusiner.


Sen kom Marika förbi och överraskade. Hon hade med sig presenter till mig. En Saft-Maja och två silverfat. Silverfaten är en början till mitt shabby-chic hem. Och jag tror att Marika är ute efter lite saft ;)


Nu var Felix med också och dom stannade och lekte en stund i trädgården.


Albin kröp upp hos Roger


Mina presenter

På kvällen åkte vi in till stan för att tiltta till Fallens men vi åkte bara och hälsade på Charlotta och Tobbe som var i butiken och grejade. Det har verkligen tagit fart och blivit jätte fint efter all renovering. Butiken har ju inte öppnat men vi fick ändå köpa lite presenter till lilla Ella (som vi skulle besöka på lördagen) så det blev en liten skallra i form av en mus. Butiken öppnar den 11 augusti och då kommer jag vara där och hjälpa till =)

När vi kom hem från Thn tog jag med mig en film och åkte bort till Marika. Hon skulle vara ensam på kvällen då Magnus skulle in till Fallens så jag gjorde henne gärna sällskap. Tyvärr var filmen ganska dålig men med trevligt sällskap och popcorn så gick tiden iallafall.

Hemma hos Marika är det väldigt vitt. Vilket kanske kan uppfattas som lite kallt. Men inte i detta huset inte!
Här kände jag mig välkommen så fort jag satte foten innanför dörren och det finns mycket värme i detta hus.
Hoppas att jag kommer att spendera fler timmar här.

Kommentarer
Postat av: Marika

Hej svejs!



klart du kommer spendera mer tid här, du/ni e alltid välkomna när som :-)

Vilka fina kort du fick på killarna, mina blev inte alls lika bra :-(

Snart bär det av till Uddevalla, sen åter på ondagkväll å då jobbar jag min första av två nätter...

Ha det så gott så länge!

Kram <3

2009-07-20 @ 12:09:14
URL: http://lillapissmyran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0