Julafton


 

Julen är den mysigaste tiden på året, helt klart. Jag brukar alltid se fram emot den jätte mycket. Men i år var det något som var fel. Kan inte säga alls var det var men allt kändes bara jobbigt. Att försöka få fram julklappar som alla blir nöjda med kändes bara som en utmaning som jag inte alls orkade klara av. Att försöka hitta något till Anders var jätte svårt, han önskade sig INGENTING! Så jag tog bara det som var lättast, filmer. Nu blev han väl i och för sig nöjd med det men det kändes som om jag bara köpte något för köpandets skull, och det är INTE jag. Jag brukar vilja se ansiktsutrycken när de öppnar mina paket för paketen brukar alltid vara genomtänkta.

Anders däremot hade skrivit rim på mina klappar och det var roligt.

 

Nu tillbaka till en härlig dag.

 

Vi firade julafton hemma hos oss. 11 stycken var vi som skulle äta och jag tror att alla tyckte det var gott. Hoppas det iallafall, jag och syrran har kämpat länge med att få till allt som ska vara med.

 

Jag bakade chokladbollar

 

Wienernougat var en hit


Mozartkulor och kola fanns också att välja på


Innan Kalle skulle Anders gå upp och väcka Loke. Det slutade med att vi fick gå upp och väcka Anders som somnade i Lokes säng.


Linda hjälpte tomten med julklappsutdelningen


Loke beskyddar sina klappar väl

 

Tomten och barnen. Loke listade ut vem tomten var med en gång. När tomten skulle gå sa Loke: Hej då Roger!

 

Det traditionella julkortet

 

Loke fick denna jätte fina tigermatta i julklapp.

 

Thor vet hur man ska njuta på bästa sätt av sin julklapp


Efter vi varit hemma hos oss skulle vi vidare. Men det får ni läsa om i nästa inlägg.

With love

Mia

 


 


Kommentarer
Postat av: maria

vilken härlig julafton :) god fortsättning på er!

2009-12-27 @ 18:56:54
URL: http://zigmagirl.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag hade exakt samla känsla inför julen. Allt kändes bara som det var frampressat. Barnen är det självklart inte problem att köpa till, men vuxna, och framförallt sambon. Men ni verkar ha haft en skön jul. Kram Johanna

2009-12-27 @ 19:37:47
URL: http://nojja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0