Madonna = besvikelse

Madonna är ju en artist som funnits med i min musikhylla väldigt länge.
Hon var min stora idol när jag gick i 3:an och bodde i thn. Jag hade danssteg till alla hennes låtar. =)

Igår var vi iväg och jag skulle äntligen få gå på konsert. Att få se en sådan världsstjärna är STORT!! Vad kan gå fel? Tyckte att det skulle bli riktigt spännande och förväntade mig en kväll med heshet efter allt sjungande och skrikande. Istället blev det en kväll av ryggont efter att ha suttit ner i ung 4 timmar. Kände nästan besvikelsen komma krypande redan efter tredje låten. Jag kände ju inte igen någon av dom tre första låtarna!!!! Trodde ju att ju kunde alla hennes låtar!! Det var så himla många låtar som hon kunde haft med som hon inte hade med. Och dom hon hade med var uppumpade med någon remix så att man knappt kände igen dom och inte kunde sjunga med.
Sen var ju mycket utav hennes sång redan förprogrammerad och när hon väl sjöng själv lät det inte bra. Det blev nästan för dovt för att micken skulle uppfatta ljudet.
Och varför ta med låtar som man gjort med någon annan? Som "4 minutes" med Justin Timberlake, han var ju med på scen i form av skärmar. Allt var ju som sagt förprogrammerat. Betala så mycket för att se en artist mima är ju änna lite löjligt.
Att hon har den kroppen hon har ju inte så konstigt. Hon är ju ett energiknippe av rang!! Men att aldrig bli anfådd tycker jag verkar lite konstigt, hon sjunger ju och dansar samtidigt menar jag. Det borde ju höras!!

Och sen mitt upp i alltihop så är det bara slut. GAME OVER står det på skärmen och det var väl lite så jag kände mig. Tycker dock att det är lite väl mycket diva fasoner när man inte kan gå in igen och ta emot publikens applåder. För det var ju dom som faktiskt gillade denna showen.( Med undantag från mig, Anders, Johanna och Fredrik)

Madonna är ju alltid Madonna. Men att hon inte har ändrat sig på dessa 20 år är ju lite löjligt.
Hon är fortfarande jätte vulgär i avslöjande kläder där hon visar väldigt mycket utav skinkorna (när jag säger vulgär så menar jag att hon fortfarnade torrjuckar mot det hon kommer åt) och givetvis kom det med en avslätning av en av hennes kvinnliga dansare.


Kommentarer
Postat av: proppan

det va ju skit att ni blev besvikna på en sån världsartist! :( men men...ibland händer såntdäringa. allt bra annars? ska bli kul imorrn va? =) hoppas du mår bra. kram

2009-08-11 @ 01:33:41
URL: http://livetilillabyn.blogg.se/
Postat av: Marika

Hej svejs!



Vad synd då att showen var en besvikelse, men du e inte den ende som jag har hört säga det.

Vilka fina bilder du fick till när ni var hemma i lördags. Inte det på mej då, men dom andra var fina :-)

Tänkte ta en sväng ut till Salstad i morgon å se om det kommit in nåt roligt sen sist.

Hör av dej om du vill hänga på.

Kram

2009-08-11 @ 19:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0