En upp och ner dag

Min fredag var verkligen känslomässig.
Fick först ett oerhört tråkigt brev från försäkringskassan där dom konstaterade att jag inte var tillräckligt sjuk för att få sjukpenning. Och eftersom jag bara blev sjukskriven av läkare via telefon var inte det en riktigt bedömning. Efter det var jag helt förstörd. Tårarna bara kom och jag kände att detta är det inte värt. Att må så dåligt och vara så orolig och sen så slänger dom lite mer skit på mig, som redan ligger. Det var bara för mycket. Loke såg att jag var ledsen och han blev lite osäker men till slut tittade han på mig och så kom han fram och gav mig en bamse kram. Vilket inte gjorde saken bättre för mig, då grinade jag för det. Sen var jag helt slut och gick upp och la mig.
Men det finns fortfarande lite hopp...
Fick en ny tid hos en läkare igår, min sjukskrivning går ju ut på söndag så jag ville ha den förlängd. Fick träffa en ny läkare som skulle göra en ny bedömning på mig. Det räckte att hon frågade hur jag mådde så började jag att gråta. Jag grät så mycket att jag inte kunde tala, som tur var så var Anders med så han tog över lite till jag lugnat mig. Det där bevisar ju bara att jag inte mår bra och det förstod läkaren. Hon förstod min rädsla över att föda för tidigt igen och hon förstod hur jag hade ont och när hon sa att jag skulle bli forsatt sjukskriven så var det iallafall en liten del av den stora stenen som föll från mitt bröst. Hon kompleterade mitt sjukintyg och sa att jag skulle skicka in det igen till försäkringskassan så nu är det bara att hålla tummarna. Kan ju inte gå hemma utan pengar i två månader!! Det måste dom ju bara förstå!! Jag kan ju inte arbeta! Dom som känner mig vet att jag mår dåligt av att inte kunna ställa upp för företaget. Detta är inte jag! Jag är aldrig sjuk och jag jobbar alltid!! Har alltid gjort!

Min barnmorska hörde av sig till mig också. Hon hade pratat med en läkare och dom kom fram till att jag ska få göra ett nytt ultraljud. Dom vill se att allt är okej och dom vill kunna titta om livmoderhalsen är för kort  och om det finns något dom kan göra för att förhindra att jag får för tidigt igen. Jag är tydligen med i riskgruppen eftersom jag fick för tidigt förra gången. Allt jag ville var att få vara med om en "normal" graviditet. Om detta är en "normal" graviditet så kommer det att ta VÄLDIGT lång tid tills jag är gravid igen, det kan jag lova!

With love
Mia

Kommentarer
Postat av: maria

asså denna jäkla försäkringskassan, man kan bli så arg ibland.. hoppas att allt löser sig och att du får fortsätta att vara sjukskriven... för jobba det ska du inte!

kram

2009-08-22 @ 11:20:35
URL: http://zigmagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0