Torsdag 17/7 - 08

Ja vi har ju varit hemma några dagar från våran lillsemester så jag känner att det är dags att berätta lite om våran tripp. Den började bra med att Anders kom hem från jobbet då han skulle (det är positivt) och sen var det bara att packa in i bilen och åka.


Stolt semesterfirare!

När vi kom fram till Finspång efter några timmars resa stod Alice och vinkade åt oss på balkongen
Väl inne med all packning hade Louise lagat mat åt oss och sen var det egentligen bara att lägga barnen. Loke ville dock vara uppe lite till. Han hade ju suttit still så länge så vi fick underhålla han lite.


Dag 2 - Kolmården
Väntar på parkeringen!

När vi väl kom in efter ganska så lång kö så ville barnen till Bamses värld
Givetvis kort tagning

För oss andra var det väldigt varmt just då. Vi försökte hitta en plats i skuggan men det gick inte så bra så Loke fick tag i pappas glasögon

han tyckte det fungerade fint.

Sedan gick vi vidare. Vi hade lovat att vänta på Jimmy och Ida men dom tog god tid på sig så vi satte oss för att fika
och till slut kom dom




När vi fikat gick vi vidare och tittade och till slut kom vi fram till Tiger world.



Sen var det dags för delfinshowen och det var ju det bästa som alltid! Jimmy var så imponerad efteråt så han övervägde att köpa denna fina mössa


När vi gått färdigt inne på Kolmården gick vi in i Tropicariet. Och precis när jag känner att jag kanske är botad, jag är inte så rädd för ormarna längre, så vänder jag mig om och får se den fetaste Kungspytonormen jag någonsin sett. Och ja, fobin för ormar är fortfarande kvar.

Detta var några utav djuren vi såg



Detta kort behöver väl inte någon förklaring. Åh så bra det är!!


Man fick ju gärna klappa rockorna men Jimmy har inte gjort det på detta kortet även fast det ser ut så.
han var en aning rädd


Efter denna heldag tillsammans med vänner och djur var det dags att bege sig till stugan och träffa Anders farmor och farfar. När vi kommer dit får vi festmåltid och senare kommer Anders kusin Johan och hans tjej Sanna och hälsar på.



Slutet gott, allting gott!
Det är som man säger.... Borta bra men hemma bäst! Det är så sant som det är sagt =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0