Lucia

Brukar ju inte fira Lucia men igår gjorde det med bravur. Kommer inte dricka något mer på ett tag nu. Visst, det säger alla men jag menar det. Det är inte värt att må så dåligt dagen efter. (Har varit bakis idag om inte detta framgick). När jag gick med Loke så drack jag inte en droppe på nio månader och  jag saknade inte det. Jag var med på fester och jag hade super roligt iallafall. Sjöng till och med Sing star, nykter!!
Tillbaka till gårdagen.
Vi var bjudna hem till Terese på fest.
När vi kom blev vi bjudna på glögg. Är ju inget stort glöggfan så jag tyckte att starkvinsglöggen var lite väl stark för mig. Men men, gick snabbt över till mina två cider som jag hade med mig. Efter det drack jag en flaska vitt. Fick nog två Amarula shootar under kvällen också. Och jag vet att vi öppnade en flaska vin till och jag tog ett glas där ur. Det räckte och blev över för min del. Hoppas verkligen inte att jag var odräglig hemma hos Terese. Jag märkte inte att jag blev så full. Hade det jätte kul hela kvällen. Det värsta var att vakna i morse och inse att jag inte kommer ihåg att jag har öppnat ytterdörren och gått in och lagt mig. Kommer ju ihåg att Sofia och Lilling följde mig till sparbanken men sen så minns jag inget mer.  När jag kom in i köket på morgonen tyckte att det var konstigt att Anders inte ställt in maten efter sig. Mjölken och rödbetssalladen stod framme och när jag frågade honom om det så sa han bara att han inte hade ätit något. Så alltså måste ju jag ha gjort det. Mina kläder låg på golvet i badrummet och katten var ute. Ja ni hör ju. och till råga på allt så måste jag be om ursäkt till Helen att jag ringde så sent. Helens bror Daniel kom till festen och vi var givetvis tvungna att ringa. Sånt man bara gör när man är full. Så hädanefter kommer det att var en nykter Mia som kommer på festerna. Det är en sak som jag kommer att hålla. Ett nyårs löfte kanske? Vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0