Klänningen skickade jag tillbaka

Ja nu händer det grejer inför bröllopet.
  • Jag har ringt och kontrollkollat så att Bygdegården fortfarande är bokad i vårt namn.
  • Har fått tillbakat papperna från Hindersprövningen. Vi får gifta oss =)
  • Vi har skickat in papperna om efternamnsbyte.
  • Vi har pratat med Agneta Wallander på banken som ska viga oss.
  • Anders har lämnat in sin ring för gravyr.
  • Vi hämtade ut min ring idag. Så fin! Men det allra finaste var gesten som Anders gjorde. Han tog fram och betalade ringen kontant med pengar som han har sparat ihop. Så helt plötsligt har vi 2800 kr att lägga på annat. När han gjorde detta blev jag så rörd. Fick till och med tårar i ögonen (bådar inte gott till bröllopet, kommer lipa för minsta lilla grej).
  • När jag provade den nya klänningen som jag hade beställt så var den givetvis för liten (men det hade jag ju räknat med). Men det bästa var att det var inte på grund av magen som den var för liten utan den var för liten över ryggen. Pratade med min sömmerska Birgit för jag tänkte att hon skulle ju ändå sy upp min klänning eftersom den var för lång. Tänkte om hon kunde lägga ut klänningen lite också. När jag kom till henne och visade klänningen frågade hon vad jag betalde för klänningen och jag svarade - 3500 kr. Då säger hon att om jag köper eget tyg så syr hon en klänningen till mig för 500 kr. Så nu har jag skickat tillbaka klänningen och valt ett nytt mönster. Köpte tyg idag för 423 kr (då tog jag det dyraste och finaste tyget) som jag lämnade till Birgit. Ska tillbaka till henne på tisdag för att prova det hon har åstadkommit. Känns som om jag har tjänat massa pengar!!! En helt underbar känsla =)
50 dagar till bröllopet!

With love

Mia

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vem är den där Birgit som verkar kunna göra underverk? :) 1000 kr för en bröllopsklänning är verkligen B I L L I G T !

2010-03-26 @ 15:22:37
URL: http://laprinzessa.blogg.se/
Postat av: Lina

åh visst är de härligt, samtifigt som ni ändå har tänkt spendera pengar på bröllopet så kanske ni tillomed kommer ha pengar över.. låter ju super bra..

Grattis igen om jag inte sagt de, men nu närmar de sig.=)

2010-03-29 @ 11:58:16
URL: http://lina87.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0