Västkustrulle

Håller på att planera Thors namngivning och tänkte då kanske bjuda på något som heter "Västkustrulle", något som enligt mig är super gott. Detta var en mycket återkommande förätt när jag gick på gymnasiet. Hjälper kanske att berätta att jag gick Hotell & Restaurang, därför fick vi sånna här förätter. Jag menar, i matsalen fanns inte den lyxen ;)

Man börjar med att göra "rullen" så jag smälte:

125 g margarin

och efter det blandade jag ihop :

2 ½ dl vetemjöl
3 dl mjölk
1 krm salt
4 ägg



Allt ska bara blandas och sedan hällas i en plåt. I plåten ska det finnas bakplåtspapper annars är det nog omöjligt att få upp "pannkakan" hel.
In med plåten i 200 grader i 25 min.
Jag har varmluftsugn så jag hade nog bara behövt ha inne den 20-22 min.

När "pannkakan" gräddas blandar jag ihop röran.



Detta behövs till röran:

2 ägg
500 g räkor
2 dl vispgrädde
1 dl majonäs
1-2 dl dill
125 g frysta ärtor
1 tsk salt
1 krm peppar

Koka äggen, vispa grädden, tina ärtorna (jag lät dom stå i varmt vatten en stund) och hacka dillen.
Sedan ska allting blandas.


Detta är så smaskigt!!!


Så här ser undersidan ut på den färdiga "pannkakan".



På med den goda röran


Och sedan är det bara att rulla ihop =)



Detta recept räcker till 6-8 personer.

Lycka till!

With love
Mia




Kommentarer
Postat av: biig-mamma

Har du inte fått detta recept av mig???

2010-01-17 @ 18:53:19
Postat av: Mia

åh nej du lilla mamma. Men jag har gjort den åt dig en gång.

2010-01-17 @ 19:15:32
URL: http://spaaniz.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja, den rullen är smarrig. Så nu har vi en anledning till att komma på namngivningen ;)

2010-01-17 @ 21:31:34
URL: http://hyunmee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0