"Flickan som lekte med elden"

Ja jag vet att jag ligger efter men nu så har jag äntligen sett den.
"Flickan som lekte med elden" kändes väl som vilken annan film som helst. Jag är faktiskt inte så imponerad, och det är väldigt tråkigt för jag har hört att denna filmen ska vara bättre än den första filmen ("Män som hatar kvinnor") men det tyckte jag absolut inte.
Har kanske sett för många Wallander filmer för detta kändes inte som något nytt.
Något som var nytt i och för sig var väl den lesbiska sexscenen. Dom visade lite väl mycket tycker jag.
Känns inte som om dom behövt filma så intimt, man förstår väl ändå?

Paolo Roberto borde man ju också uppmärksamma i denna filmen. Eller inte!!! Alla kan väl för tusan läsa innantill. Nej! Han övertygade inte mig iallafall.

Sen tycker jag att vi kan ta in lite nya skådisar. Det är ju bara samma skådisar i alla svenska filmer. Vill se lite nytt folk.

Filmen får iallafall en 3:a av 5 möjliga i betyg.



With love
Mia


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har bara läst böckerna, har hört att dom utelämnat en del saker. Böckerna tyckte jag i alla fall väldigt mkt om.

2010-01-16 @ 11:48:12
URL: http://nojja.blogg.se/
Postat av: Marika

Jag tyckte den var jättebra, ser fram emot den sista filmen...

Trodde inte du var så pryd Mia ;-)



Kram

2010-01-16 @ 18:56:19
Postat av: mia

Jag är inte pryd!!! Tål det mesta faktiskt ;)

2010-01-16 @ 19:33:44
URL: http://spaaniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0