Mello del 1

Nu var det så dags igen då. Programmet som jag både älskar och hatar lite grann. Hade inte lyssnat på ett enda bidrag innan gårdagens delfinal så jag visste inget om den. Visste inte ens vilka som skulle vara med och tävla.
Jag tänker inte ens nämna dom låtarna som jag inte tyckte om utan bara skriva lite om låtarna som som jag gillade.

Salem al Fakir var ju bara suverän! När jag hörde dom första toner tog jag upp min telefon och skickade iväg en sms röst på honom. MIN ENDA FÖR KVÄLLEN!!!

Sen så tyckte jag att Anders Ekborg var toppen. Vilken röst!!! Fick gåshud när han började sjunga och min tankar vandrade till "Fantomen på Operan". Det är väl bra i alla andra sammanhang än här. Tyvärr går det ju inte hem i Melodifestivalen, vilket är synd i och för sig. Det heter ju faktiskt Melodifestivalen, men ändå tycker jag att det verkar som att men fortfarande letar efter den bästa schlager låten.

Linda Pritchard
var duktig också. Go låt som säkert skulle kommit långt. Gillar verkligen när det är mycket dans på scenen och där sångerskan är en del av dansen. Förtjänade inte att åka ut!!!

Bruden med dom långa spirorna, Jessica Andersson, gjorde ju en bra låt. Men är inte hon bättre när det svänger lite grann? Hon gör ju sig absolut bättre i kort kort och lite vågat. Såg bara stelt ut nu.

Tummen ner för Christine Meltzer! Det blev bara barnsligt.
Tummen upp för Dolph! Inte för att han var jätte begåvad som programledare utan för att han vågade bjuda på sig själv. Trodde att han skulle vara en stel typ.
Däremot tycker jag att Måns tappat sin charm lite grann. Jag har alltid blivit lite knäsvag när jag sett honom men nu har jag nog växt ifrån honom. Såg han inte lite töntig ut?

With love
Mia

Kommentarer
Postat av: Loke

Jag sov jättegott...

2010-02-08 @ 15:58:45
Postat av: Hanna

Varför hatar du Mello lite grann? Man måste ju bara älska det! :)

2010-02-09 @ 18:49:43
URL: http://hyunmee.se
Postat av: Mia

Jag hatar det för att man blir så låst. Man vill ju inte missa något.

Man MÅSTE ju bara titta även fast låtarna är dåliga. Och jag tycker inte som alla andra heller och det gör mig frustrerad.

Men jag hatar det bara ytterst lite ;)

2010-02-09 @ 22:36:47
URL: http://spaaniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0