Vila

Efter ultraljudet idag så insåg jag att det är allvar. Jag MÅSTE verkligen vila!!! Min livmoderstapp är för kort. Det var därför jag gick Loke för tidigt. Livmodershalsen ska vara 4 cm, den räknas som kort vid 3 cm. Min var 2,5 cm.
Så tar jag inte det lugnt kan jag föda i stort sätt när som helst. Så nu får jag inte göra någonting. Jag fick välja på att vila hemma eller att bli inlagd på sjukhuset. Där skulle jag få gå från duschen till lunchen och sen vara sängliggandes resten. Så jag förstår läkaren. Hennes ord gick rakt in och stannade där. Men det är ju så fruktansvärt svårt, det finns ju alltid något som måste göras hemma!! Anders kommer att ha en tuff tid framöver.
Vi skulle iallafall vara beredda på att få åka in till NÄL, ha beredskap så att säga. För kommer vi in i tid kan dom ju kanske hindra förlossningsarbetet via medicin.
Och jag som tyckt att det känts så fräckt när magen varit hård. Att man kan känna vart bebisen ligger. Det är ju sammandragningar jag har för tusan!!! Ju hårdare magen är desto sämre för mig!
Så hädanefter om det är någon som vill hälsa på är det självbetjäning här hemma. Jag kommer bara ligga och lata mig i soffan. OCH JAG SER INTE FRAM EMOT DET!!!

Detta är det som jag känner att jag måste göra för att få ro i själen:
STÄDA (dammsuga, damma) Måste man ju alltid!
Städa badrummet och duschkabinen
Tvätta
Torka av alla skåpsluckor
Byta gardiner i köket
Tvätta mattan så att jag kan lägga på den i köket
Laga skåpet i köket (köksluckan till skräpskåpet har gått sönder)
Ta hand om min trädgård!!! Behöver verkligen rensa överallt nu.
Måla färdigt alla fönster
Gå igenom alla kartonger i garaget så att vi kan komma in med bägge bilarna nu när vädret blir sämre.
Plocka av äpplen på trädet

Som ni ser är detta en del. Visst, Anders skulle fått gjort en stor del av det men nu måste han göra allting!! Och när ska han hinna detta? Han har ju verkligen fullt upp på macken. Så jag förstår inte hur detta kommer att gå ihop. Hoppas på att kunna leja Roger som trädgårdsmästare för en tid framöver. Det känns verkligen inte bra att se hur det ser ut nu. Har man trädgård så måste man ju greja i den. Det var jag fullt medveten om när vi köpte hus. Hade ju dock inte räknat med detta då.

Kommer väl inte att ha så mycket kul att blogga om framöver men men...

With love
Mia

Kommentarer
Postat av: maria

usch det låter inte roligt. hoppas att Roger kan hjälpa dig med trädgården!!!

Se till att vila mycket nu, iallfall så mycket det går när man har en 2 åring hemma :)

2009-09-08 @ 16:43:32
URL: http://zigmagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0