v.30



Nu är jag alltså i v.30 + 4 dagar och jag är inne i en period i graviditeten som jag inte alls känner till. Sparkarna känns kraftigare och hårdare och dom gör till och med ont. Det är en vild liten krabat som jag har i magen, mycket rörlig.
Efter Ultra ljudet idag så gick jag ut från NÄL med ett leende på läpparna och en lättnad i bröstet. Efter viktmätning på bebisen konstaterade läkaren att det är en stor bebis, den vägde ca 2300 g. Vilket är stort för att var i v. 30. Läkaren trodde dock att hon kunde räknat fel eftersom det är svårt att mäta buken på bebisen så hon trodde att bebisen kunde väga allt från 2000 g till 2300 g. Men ändå.... Bebisen som jag har i magen nu väger mer än vad Loke gjorde när han föddes. Det är helt fantastiskt!
Mätte även livmoderstappen och sist var den 2.64 cm lång men nu var den 2.95 cm lång. Yippiee! Så all vila har gett resultat. Vilket är superskönt. Nu känner jag ju verkligen att det ger nytta så det är ju bara att fortsätta på den vägen. Att bebisen är så stor förklarade hon just med att jag har vilat. Bebisen ligger ju verkligen och bara jäser och gottar sig inne i magen. Så det där med att ha en bulle i ugnen stämmer väldigt bra ;)
På hemvägen firade vi med att hämta mat på Koppargrillen. Mycket gott!

Det är ju ändå helt fantastiskt hur mycket man får gjort när man bara ligger i soffan.
Jag har ju förstås inte rört ett finger men Roger har varit här och målat fönstrenas lister vita. Linda har bytt gardinerna i köket och sen har hon städat och organiserat i alla skåp i köket också.

Just nu känns det ganska så bra att vara mig. =)

Nej... Nu är det dags att inte soffläge igen.

With love
Mia

Kommentarer
Postat av: maria

Vad skönt att höra att allt går åt rätt håll och bebisen växer och mår bra, och att du också mår bättre!! Vila är den bästa medecinen !!!



Hoppas att allt fortsätter i samma takt!!!

Kram

2009-09-22 @ 18:14:11
URL: http://zigmagirl.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ler när jag läser =). Fortsätt ta hand om er! Många kramar och tankar Jenny

2009-09-22 @ 21:21:56
URL: http://nursealwaysthereforyou.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0