Me = hata nätter!!

Åh vad detta är jobbigt! Är inne i en period där jag inte kan sova på nätterna. Ingenting är bra!!! Jag vänder och vrider på mig hela tiden, hittar absolut ingen bra ställning. Det springer i benen och allt känns allmänt fel! Ligger och tittar på klockan och bara hoppas att det ska bli dag så att jag kan gå upp och sen få lägga mig på dagen. För då, på något underligt vis, går det bra att sova. Jag känner att jag vill ha det kallt när jag ska sova, gärna öppna fönstret eller ha på fläkten. Tyvärr stänger Anders fönstret om kvällarna och jag tycker att det blir alldeles för varmt. Men jag kan ju förstå honom också.
Saken är ju den att jag verkligen fått Anders till att ta "SILENCE", en snarkdämpande spray. Och så kan jag inte sova pågrund av andra saker!!! Blir som tokig!! I lägenheten när jag hade dessa problem (kan faktiskt komma ihåg att jag känt så här förut) så kunde jag gömma mig på toaletten ett tag. Sätta på duschen och bara sitta där och njuta av värmen och av det härliga ljudet av droppande vatten. Oftast med sällskap av en bok. MEN det fungerar inte riktigt nu när vi bor i hus. Det blir för j**la dyrt!
Som sagt, blir tokig på detta!! Är nog nattmänniska in i benmärgen. Tycker annars att det gått över förväntan bra att vänja sig vid att sova på natten. det trodde jag inte när jag gick hem för sjukskrivning för en månad sen.
På tal om sjukskrivning så måste jag säga att det hjälper för mig att gå hemma. Jag har inte lika ont längre och jag känner att det verkligen hjälper att jag vilar.

Nu i två dagar har jag hittat röda utslag på Loke. Det ser ut precis som när man bränt sig på brännässlor. Därför tror jag att han har någon form av nässelutslag. Det blir en ett litet rött märke och i det röda så finns det en vit upphöjning. Han verkar dock inte ha ont av det och utslagen försvinner när jag tar vanlig hudlotion på det. Eller försvinner gör det ju inte. Det flyttar sig. Först hittade jag utslagen på bägge hans vrister, dagen efter var dom borta men jag upptäckte nya utslag på ryggen och nacken. Efter att vi smörjat där så sov Loke en stund och när han vaknade var dom borta på ryggen men då hade han på magen istället. Det känns ju som om det vore en allergisk reaktion av något slag men vi har försökt att tänka ut om han ätit något annorlunda det sista men det tror vi inte. Ett annat förslag är att vi köpte strumpor och kalsonger till honom när vi var på Ullared och dessa har vi inte tvättat innan vi använt dom ( kalsonger sitter ju utanpå blöjorna så dom är ju inte nära huden) men sockarna är ju det och utslagen kom ju först på vriserna. Jag vet inte men vi ska definitivt hålla detta under uppsikt.

Nu till något riktigt sorligt. Min chef ringde mig igår och berättade att en arbetskompis till mig avlidit.
Och detta är så himla ledsamt. Jag har aldrig varit med om att någon som jag känt så väl har gått bort.
Jag blev riktigt ledsen och trodde faktiskt inte att jag skulle bry mig så mycket som jag gör (detta låter ju väldigt bitchigt) men jag trodde inte att jag kommit så nära honom som jag faktiskt gjort.
Men men... det finns väl en mening med allt här i livet säger dom som tror så jag hoppas att han har det bra nu. Det som gör mest ont är att jag hade tänkt höra av mig till honom så många gånger.
Bara skicka ett sms och fråga hur han mådde men jag gjorde aldrig det och nu är det för sent.

With love
Mia

Kommentarer
Postat av: Marika

God morgon!



Jag känner igen mej i dina sömnlösa nätter, hade oxå mycket problem med att sova när jag var gravid. Har fortfarande svår att sova men av andra orsaker...

Vad tragiskt med din arbetskamrat, alltid ledsamt när någon dör oavsett om man stått personen i fråga nära eller inte.

Vi får försöka klämma in en fika eller nåt nästa vecka, den här veckan har varit hemsk....

Är bordet helt färdigt för slut slipningen alltså???

Det var redigt av dej, du såg ju hur jag gjorde med hyllan, tror säkert du kan slipa bordet själv;-)

Hjälper dej gärna när jag hinner annars.

Ha det gott så länge!

Kram

2009-09-04 @ 08:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0