Nu är jag skyddat mot svinet!

Denna rubrik kanske förbryllar er som inte känner mig så väl.
Men det är alltså inte min sambo jag är skyddat mot utan mot influensan.
Förresten så skulle jag aldrig kalla min sambo för något annat än Älskling. Han är bara bäst och jag älskar honom så mycket. Utan honom så finns inte jag. Det är han som gör mig lycklig och det är jag honom evigt tacksam för.

Tillbaka till vaccinet.
Jag och Thor var på BVC. Thor skulle vägas och mätas och han växer så att det knakar. 3780 g och 53 cm lång. Både gillar det och inte gillar det. Klart att han ska växa och bli stor men samtidigt så vill jag att han fortfarande ska vara min lille plutt. Eftersom vi har pratat om att det inte blir mera barn så är ju Thor min sista chans till detta härliga babymys. Men men.... När jag sitter där och väntar så får jag frågan om jag vill ta sprutan och innan jag visste vad som hände satt jag i en stol och fick något svidande instucket i armen. Det gjorde inte speciellt ont, förutom att det sved som sagt.
Senare under dagen började jag känna mig stel i armen. Jag fick svårt att lyfta saker med vänster arm och det gjorde till och med ont när jag böjde mig ner!! Anders råkade nudda armen där jag fick sprutan och jag skrek högt. Smärtan blev bara värre och när vi gick och la oss kunde jag inte röra armen. Allt gjorde ont, ingen SOVställning var bekväm. Tror att jag fick frossa också för jag började frysa och skaka.
Imorse när jag vaknade var allt borta. Det enda jag känner nu är att jag är lite öm.
Loke fick också sprutan igår och han har inte sagt ett ord om att det gör ont. Det är väl jag som är känslig.

Tillbaka till gårdagen.
Även om jag hade ont så skulle ju familjen givetvis äta. Så jag slog på stort och lagade Moussaka. Det är verkligen så gott och gratängen blev SÅ fin.

Titta så fin den är!!

Här är lite bilder från vår fredagskväll.


När Thor är hungrig duger pappas näsa som substitut


Loke var duktig och åt upp maten så han fick fredagsgodis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0